2,5:5,5

02.12.2013 18:04

Ten výsledek je dost krutý vzhledem k průběhu hry, řekl Pavel Rakús, když jako kapitán dolnobenešovského béčka podepisoval zápis o utkání. To je pravda, podle mého názoru, co se týká výsledku, prohra 2,5-5,5 se jinak pojmenovat nedá-je krutá. Stejně tak jak výhra hostů zasloužená.

My jsme nastoupili v tom nejlepším složení, v jakém bylo možno. Pauzírovala pouze Katka,která měla v ruce černého Petra, protože nastoupil na první desce Pavel Hromada. V první hodině hry to vypadalo vyrovnaně, pak se postupně váhy začaly naklánět na stranu hostí. Postupně musel vzdát Míša Solný, který nastoupil evidentně zdravotně nalomený, Bohuš , kterého Luboš Bělka prostě přehrál, a Tonda Staněk, který neustál tlak dvou soupeřových střelců v koncovce. Takže 0:3. Na dalších deskách to vypadalo spíše zajímavě nežli lépe. Na první se zastavil Pavlův útok z Mora gambitu, Vítek vypadal nadějně, Jirkova partie na čtvrté desce remízově, já nadějně s beznadějným časem a na šesté Leo s divokou pozicí. A soupeři začali nabízet remízy. A my odmítat. Nakonec Leo přetlačil Honzu Vitáska (je vidět, že mu jde hostování u nás k duhu a je silnou posilou našeho týmu)1:3,já nakonec sám nabídl remízu-při devíti sekundách na hodinách a nutností hrát závazné tahy je to těžké( zlobím se na sebe-s tím časem něco udělat prostě musím). Hned za mnou remizoval Jirka Pardy, který černými nedal Waltrovi Kocurovi šanci se dostat ke stínu aktivity. Prostě to hraje dobře. 2:4. Na první desce Pavel Rakús odrazil Pavlovy hrozby a vyhrál.2:5. Nakonec se ještě Vítka Paveru pokoušel dlouhou dobu v koncovce přehrát Zdeněk Šnyta, ale jeho snaha byla marná. 2,5:5,5.

Takže zápas s Dolním Benešovem „B“ je za námi. Prohry s Bruntálem a Dolním Benešovem také. Takže teď nás čeká jen spousta výher……?!

(Luboš Kozák)

 

 

Šnyta Zdeněk - Pavera Vít

 
 
 

Diskusní téma: 2,5:5,5

Datum: 03.12.2013

Vložil: Vítek

Titulek: partie na druhé desce

hrozně moc jsem chtěl vyhrát, ale zahrál jsem v zahájení některé tahy možná zbytečně automaticky (ale zato jsem se zase nedostal do časové tísně) a místo abych stál dost slušně mě soupeř zatlačil a já navíc ještě špatně odskočil jezdcem a začal jsem mít tušení že naše partie skončí ve dvojzápase jako první. Soupeř, ale naštěstí misto aby zesiloval tlak dovolil výměnu několika párů lehkých figur, což mi dost zjednodušilo obranu a dokonce jsem se dostal do pozice, kterou jsem začal hrát na výhru. Přinutil jsem soupeře vyměnit dámy a přejít do koncovky. Původně jsem chtěl přejít vynuceně do koncovky střelce proti jezdci, kde bych měl velké šance na výhru, pak jsem našel jinou "rychlejší" cestu, která ale měla díru v podobě možnosti soupeře převést pozici do věžovky, tohle přehlédnutí mě dost mrzelo. Soupeř to pak do mě ještě chvilku bušil, oboustranně jsme na sebe vyzkoušeli pár chytáků (zkoušel jsem párkrát převést hru do vyhrané pěšcovky), ale ukázalo se že Zdeněk Šnyta tyto koncovky ovládá a chybu neudělal. Navíc mě taky trochu prozkoušel, ale koncovka nebyla tak složitá a měl jsem jednoduchý plán jak to udržet. Nakonec se ukázalo, že můj strach že skončím jako první byl zbytečný, naše partie se s přehledem dohrávala jako poslední ze všech šestnácti partií.

Datum: 03.12.2013

Vložil: Luboš

Titulek: Určitě jsem na něco důležitého zapomněl

Pánové, sice jsme prohráli ale nedali jsme svou kůži zadarmo. Díky všem za bojovný výkon.

Datum: 03.12.2013

Vložil: Luboš

Titulek: Re: Něco k zápasu

A za hodnocením tvé hry si stojím.L.

Datum: 02.12.2013

Vložil: Jirka

Titulek: Něco k zápasu

Luboši, zas tak moc mě nevychvaluj. Pan Kocur měl mnohem více šancí partii vyhrát než já (já asi žádnou :) ). Ale nevyužil je na 100%, tak z toho byla remíza. Výsledek je pro nás krutý, ale musíme všichni uznat, že jsme na soupeře z Benešova vůbec neměli a zaslouženě vyhrál. Teď nás čekají už jen "slabší" soupeři, tak snad začneme vyhrávat.

Datum: 03.12.2013

Vložil: Luboš

Titulek: Re: Něco k zápasu

Jirko, psal jsem to z pohledu "vedlejší šachovnice" a viděl jsem, že Walter byl aktivnější-a to bylo asi tak všechno co měl :))) . Jasně, že analýza po partii (u B.) mohla ukázat víc.... třeba i za černého :))) .

Přidat nový příspěvek