Boj o první příčku

11.01.2016 19:09
 
    Orel A se vydal do Bruntálu rozluštit hádanku, kdo že je opravdovým favoritem na postup. Bruntál nenechal nic náhodě a nasadil hlavní opory. I my jsem se dokázali poskládat v docela silné sestavě takže jsme byli vyrovnaným protivníkem.
 
    Začátek nevypadal moc optimisticky. Jirka, kterého jsem nabíral v práci to zahrál nějak moc kavárensky a stál po chvilce s králem uprostřed šachovnice pod palbou soupeřových figur. Já jsem musel čelit soupeřově počítačové přípravě, kdy jsem v jedné z vedlejších variant vzpomínal jak že se tom tam hraje.
Jinak to ale vypadalo ok. 
 
    Na zadních třech deskách jsme začali stát dobře. Leo říkal, že Míša je přivyhraná. A sám Leo i Luboš na šestce stáli dobře. 
 
    Jirka nakonec prohrál, jeho král nápor neustál. Bohužel přišla chybka Mišky, která si nechala sebrat figurku. Vše naštěsti kompenzoval Leo výhrou. Já už tušil, že moje partie nadopadne dobře, ale chtěl jsem vydržet co nejdéle. 
 
    Martin Mužík udržel černýma nepříjemného Kárníka. Martin Pardy a Michal stáli opticky lehce lépe. Pohodově vyhrál Luboš a téměř zároveň jsem prohrál já. K mé prohře snad jen to, že se mi podařilo ustát přípravu soupeře ikdyž za cenu velké časové ztráty, v rozhodující chvíli jsem zahrál opticky hodně aktivní tah (Vb4), kterým jsem ovládl věžemi volný sloupec. Bohužel jsem pro věže neměl bod vniku a umožnil soupeři umístit jezdce na aktivní pole a svého střelce zahnal do pasivity. Tah Vb4 se po domácí analýze ukázal jako rozhodující chyba. Prohrávali jsme tedy 3,5:2,5.
    
    V tu chvíli už hrál jen Martin na dvojce a Michal na čtyřce. Martin měl výrazně lepší věžovku a bylo hodně pravděpodobné že vyhraje. Michal měl rovnou pozici, kterou při normální hře nešlo prohrát, takže to vypadalo na 4-4. 
 
    Jelikož vím, že všechny věžovky jsou remiz nechal jsem pro jistotu Michala, který měl lepší čas a a aktivní pozici hrát s tím, ať to hlavně nepokazí.
Martin nakonec bohužel potvrdil pravidlo o plichtovosti věžovek, takže Michal musel začít hrát na výhru. To je ale v podobných situacích dost ošidné...
 
    Konečný výsledek tedy 5-3 pro Bruntál, který se takto výrazně přiblížil do KP.