Další těsná porážka v krajském přeboru

18.01.2015 19:05
    Dnes k nám dorazil z velké dálky Slavoj Český Těšín, který mohl postavit velmi silnou sestavu a smrdělo to výpraskem. Nakonec sice přijeli bez prvních dvou extraligových hráčů, ale i tak byl proti naší také velmi oslabené sestavě jasným favoritem. Měli výraznou elovou převahu na všech deskách kromě třetí, kde měl malinko navrch Martin Mužík. Hráči Českého Těšína přijeli k zápasu o 20 minut později, ale vzhledem k vzdálenosti, čerstvě napadnutému sněhu a uzavírce mezi Ostravou a Opavou jsme se rozhodli, že z toho nebudeme dělat vědu... Snad se nám tento dobrý skutek příště vrátí. 
 
    Musím dnes pochválit celý tým, který se do soupeře pustil bez bázně a hany. Velmi příjemně se mi zapisovaly první jedničky, které spadly z třetí desky od Martina, který soupeře doslova utýral a skvělý bod také přinesl Danek Jureček, který už umí vyhrávat koncovky. Soupeř Dankovi pěkně nahrál na smeč dobrovolným přechodem z remízové jezdcové koncovky do prohrané pěšcové, ale na to se historie neptá. Za tohoto stavu za mnou byl Leo, jestli může nabídnout remízu, jeho pozice byla zavřená a asi rovná, ale proletěl jsem ji očima jen zběžně. Řekl jsem mu, že pokud se necítí ať remízu dá a on ji po pár tazích nakonec nabídl. Škoda že už to bylo v pozici, která se možná dala hrát na výhru, ale remíza za daného stavu dobrá, vedli jsme 2,5-0,5 a i moje partie už vypadala přivyhraně, ale k ní později. Chvilku po Leovi přišla naše první porážka o kterou se postaral Petr Martínek, který bohužel ze slibného zahájení nic nevytěžil a dobrovolně pustil soupeřovy věže na svého odkrytého krále. Zápas se začínal pomalu otáčet, když svým soupeřům podlehli postupně Jirka, Katka i Michal. Po přehrání partií musím říct, že prohry byly zasloužené. Na to, že Jirka zahájení vůbec nezná tak to odtahal ještě docela dobře, bohužel nerealizoval plán, který je v dané variantě nutný a pozdě zareagoval na soupeřův útok, který ho smetl. Katka si bílýma v sicilce moc neškrtla, síla soupeřky se projevila naplno. Michal zahrál zahájení poněkud pasivně a opět si to odtrpěl, alespoň je v úterý na tréninku na čem pracovat. Já jsem si stejně jako v minulém kole myslel, že skončím jako první. Soupeř se mě pokusil překvapit v zahájení neobvyklým tahem. Na novinku jsem zareagoval správně, ale po následném hrubém přehlédnutí, jsem z nadějné pozice udělal prohranou. Ztrácel jsem kvalitu a nic za to. Soupeř to naštěstí začal hrát trochu vyumělkovaně a podařilo se mi zabránit mu v rošádě a získat protihru s mnohem aktivnějšími figurami. Navíc se mi soupeř zamotal v hrozbách, které jsem před něj kladl a začal sázet jednu hrubku za druhou. Získal jsem pozici, kde jsem byl jasně vyhraný, jen jsem si musel dávat pozor na věčné šachy. S pár sekundami na hodinách jsem pár tahů před kontrolou raději nehledal maty, protože bych se mohl snadno přepočítat a přešel jsem pro jistotu do přivyhrané koncovky, kde se mi soupeř po chvilce sesypal, poztrácel pěšce a vzdal. 
 
    Nakonec tedy nejtěsnější prohra. Zápas ale opět ukázal, že tým sbírá zkušenosti a stále se zlepšuje. Bohužel to zatím na body těsně nestačí, ale jsem si jistý, že ještě určitě něco urveme. Zajímavé taky je, že kromě Michala, který to má na první těžké, dnes bodovali všichni pravidelní účastníci úterních tréninků s Radomírem Caletkou (já, Leo, Danek). Jsem rád, že tréninky mají smysl.

 

 

(WIT)