Je to v Háji

09.01.2014 11:41

Minulou neděli jsme se vydali do Háje ve Slezsku zahájit úspěšně nový rok. Papírové předpoklady přikazovaly dovést povinné tři body, ale veděli jsme, že to nemusí být až tak jednoduché. Když jsme přijeli na místo zjistili jsme že soupeř má problém vůbec poskládat osmičlenou sestavu, nakonec to tedy nějak dali do kupy a mohlo se začít. Na první desce jsem měl těžký úkol přerušit vítěznou sérii Pavla Bymy, jakž takž jsem se lehce připravil a získal typickou pozici s jasným plánem. Podobných pozic jsem už sehrál spousty, a udělal jsem klasický uvolňovací tah, který se v této pozici hrává. Bohužel jsem ho zahrál předčasně, neboť rozmístění soupeřových figur umožňovalo likvidační taktický úder, který jsem bohužel viděl pozdě. Stačilo to jednotahově pokrýt a pokračovat v zamýšleném plánu a mohl jsem stát v pohodě. Místo toho jsem vzdával jako první, protože po mohutné přestřelce mi zbyla sice kvalita méně, ale zato beznadějná pozice. Hned po vzdání se mě přišel zeptat se zkroušeným výrazem Luboš Kozák jak jsem hrál, když viděl výsledek zapsaný na partiáři, jen utrousil,že je to blbý a že taky udělal chybu a ztrácí kvalitu. Stav tedy byl po necelé hodině hry 2:0 pro domácí a na ostatní hráče našeho týmu se navýšil tlak.

Jako první snížil pan Staněk, který převedl hru do vyhrané věžovky. Začalo to vypadat dobře, jen Katka měla krále pod palbou hned několika figur a bylo otázkou času kdy dostane rozhodující úder.  Zato Leo stál skvěle, soupeře pěkně přehrál a obral ho o dva pěšáky, stačilo jen uklidnit pozici a jít do vyhrané koncovky. To taky Leo udělal, ovšem bohužel šel natvrdo do koncovky nestejnobarevných střeců. Možná to bylo stále vyhrané, ale to by se to muselo hrát trochu jinak, takže z očekávané výhry nakonec jen remíza, dva pěšci navíc prostě při nestejných střelcích nestačili. Jirka Pardy potrestal pasivní hru v zahájení, soupeř se to pokusil kompenzovat pseudo útokem, ale narazil. Stejně tak si natloukl Bohuš na osmičce do čínské zdi, která se se táhla od západu k východu a nebylo kde prorazit, takže i tady bohužel jen remíza. Stav byl 3:3, Michal se zdál na výhru, a Katka neuvěřitelně odrazila mohutný útok a vypadalo to dobře. Michal si sice nechal udělat v zahájení několi dvojpěšců, ale i soupeř měl slabinky a Michal jej začal přehrávat. V tom se stal dvojitý zázrak, Katka kterou všichni během partie odepisovali vyhrála a Michal nezvládl poslední dva tahy před kontrolou a umístil své figury na nejméně vhodná místa. Soupeř sice chtěl nabídnout remízu, protože neviděl vítězné pokračování, jeho spoluhráči ho ale nakopli a on prozřel a s úsměvem zahrál rozhodující likvidační tah. Michal ještě zkoušel různé fintičky s obětí věže, ale s pár vteřinami na hodinách už ani při ne úplně přesné hře soupeře remízu vydolovat nešlo. Můžeme již tedy zkusit dohrát zbytek soutěže v poklidu, neboť družstva na prvním a zvláště na druhém místě mají dostatečný náskok. Samozřejmě budeme zkoušet vše zbývající vyhrát, ale zázraky se zase tak často nestávají.