Nervy až do konce, aneb výhra po 7 kolech

19.02.2017 15:21

Jak už nadpis napovídá, dnes jsme porazil v 8.kole Okresního přeboru Štěpánkovice 5,5:2,5. Ale jednoduché to vůbec nebylo. Hosté přijeli téměř v nejsilnější sestavě a boje začaly na všech šachovnicích s velkou intenzitou. Výborně začal Jirka Pardy, soupeř vůbec nezvládl zahájení a po pár tazích bylo jasno. Vedli jsme tedy rychle 1:0 a když Luboš Havlíček přijal nabídku remízy od soupeře, který měl pěšce navíc, bylo vše ještě veselejší. Jenže pak prohrál Jarda Souček, kterého si soupeř celkem vychutnal.

Na ostatních šachovnicích nebylo nikde nic jisté a i naše posily na 7. a 8.šachovnici marně obléhaly obranné tvrze. Já jsem měl dost práce sám se svoji partií, kde soupeř udělal opačnou rošádu a byla to bitva jak se patří. Soupeř 2x odmítl moji remízu v nejasné pozici. Nehrál jsem úplně přesně, ale naštěstí jsem hrozil neustále matovými hrozbami. Oba jsme měli rozbité královské křídlo. Po výměnách materiálu už jsem věřil minimálně v remízu a pak soupeř v časovce udělal chybu a prohrál. Mezitím, co jsem bojoval o další bod, vyhráli po sobě Luboš Kozák a Vilda a tak jsem vlastně přidal rozdílový půl bod a mohli jsme dohrávat v klidu. Ještě že se mi podařilo vyhrát, protože Monty se zase sekl a šáhl na špatnou figuru a přišel o dámu. Zbytek partie už byl jen formalitou. Pan Staněk se celou dobu bránil, chvíli to sice vypadalo, že by soupeř mohl vyhrát, ale pan Staněk byl proti. Soupeř odmítl nabídku remízy a pak jak už to tak někdy bývá, chtěl vyhrát až moc a přetáhl strunu. Takže nakonec slavíme nejvyšší výhru v sezóně a skóre nám může na konce hodně pomoct. Vzhledem k tomu, že Hoštice vyhrály v Polomi, boj o záchranu se pořádně komplikuje.

I tak ale všem děkuji za velkou bojovnost, ozdobenou zaslouženou výhrou !