POGO udrželo nedobytnost Huberta

18.02.2013 11:45

V neděli nás čekal těžký soupeř POGO Budišov. Zápas měl náboj určité rivality, protože hráči POGA jsou našimi dobrými přáteli, se kterými jsme již nejednu sklenku prolili. Zápas začal příjemně, čekali na nás chlebíčky a i nějaká ta lahvinka zacinkala. No co si víc přát, než nakonec odjet z plným bodovým ziskem a písní na rtu. To by ale nesměla trápit náš tým marodka, díky které nemůžeme nastupovat v nejsilnějším složení. Tým který do Budišova přijel měl ale stejně potenciál slavně zvítězit.

 

Zápas začal nedobře, když jsme již po hodině hry prohrávali 1:0, to ale dokázal na poslední desce rychle vyrovnat Jirka Pardy starší. Následovala výhra mladšího "Pardiovce", kterému Tonda Starý Tragáč Vlček ačkoliv stál o něco lépe daroval figuru, aby se vzápětí se slovy jdu se prospat po včerejším plese odebral do postele. Jirka mohl být těžce potrestán za neznalost zahájení, takže to pro něj dopadlo nečekaně dobře. Další bod přidal Jarek Hajda, který svého soupeře zkušeně přehrál a vypadalo to, že POGO dostane kotel, protože pozice na zbývajících šachovnicích vypadaly velmi nadějně. Jedinou výjimkou byl Petr Martínek, který stále hledá optimální pohodu. Soupeř mu hned ze startu nabídl remízu. Petr se byl vzorně zeptat jestli má hrát dál, zeptal jsem se ho jestli se cítí, říkal že jo, tak jsem mu řekl, ať ještě bojuje, ale hlavně ať nic neobětuje. Po pár tazích jsem se šel na jeho pozici podívat a když jsem viděl, že má slabého střelce a úmyslně si oslabuje pěšcový kryt krále, naznačil jsem mu ať raději remízu vezme. Ten, ale se slovy že stojí líp hrál dál a po chvíli prohrál. Chtělo by to trochu potrénovat základy strategie. Peťa se snad dá do příští sezóny do kupy a začne předvádět šachy, na jaké má.

 

Stav byl 2:3 v náš prospěch a zbývaly tři dobře rozehrané partie, Michal stál opticky lépe, pozice ale byla zamotaná a v časové tísni nechtěl riskovat a dal za remízu svému soupeři, který již byl velmi posilněn obveselovacími nápoji. Strategicky to bylo dobré rozhodnutí, protože se jen čekalo, kdy už konečně dorazím Leo Mullera. Přehlédl jsem, že mu můžu dát mat a pozice se zkomplikovala, sice jsem stál stále lépe, ale soupeř pořád nacházel záchranu v nahnuté pozici, já měl časovku, tlačil na pilu, až jsem se dostal do mírně horší koncovky, kde mi soupeř nabídl remízu, kterou jsem bez váhání přijal.

 

Stále to bylo v pohodě, protože Luboš Kozák měl kvalitu více. Současně, ale přišla oboustraná časovka, kde Luboš instinktivně sebral velmi silně otráveného pěšce a prohrál. Pohroma dokonána, při soupeři stáli všichni svatí, ale na to se historie, Hrabyň ani Benešov ptát nebudou. Soutěž už můžeme dohrát bez šance na postup, neboť výše zmínění spolu-kandidáti nenechali nic náhodě a své oslabené soupeře v pohodě sejmuli a mají před námi dostatečný náskok.

 

Přeji všem nemocným členům týmu brzké uzdravení a většině zbývajících návrat dobré formy a šachové pohody.

 

Jelikož jsem hned po zápase utíkal na oslavu narozenin, nestihl jsem si ofotit partiáře a proto zde vyvěsím alespoň moji partii, která byla bohatá na zajímavé diagramy. Jestli chcete trochu potrénovat tak nad diagramy trochu podumejte, než si přehrajete partii. Pokud by mi chtěl ještě někdo poslat svoji partii s komentářem, nebudu se bránit.

 

 

Pavera - Muller

pozice po 13...g6

 

Pavera - Muller

pozice po 14...h5

 
Lze nyní obětovat jezdce na h7 s výhrou bílého?   Jaké má bílý nejlepší pokračování?

 

Pavera - Muller

pozice po 15.g4

 

 

Pavera - Muller

pozice po 17...cxd4

 
Najdete jedinou obranu černého?   Tohle je docela těžké, zkuste propočítat variantu 18.gxh5 Dc3+ 19.Sd2 Dxa1 20. Ke2 Dxh1 - jak hodnotíte pozici?

 

Pavera - Muller

pozice po 21...Dd7

 

 

Pavera - Muller

pozice po  23...Se7

 
Najdete nejsilnější následující dva tahy bílého?   Zvládnete dát černému mat čtyřmi tahy?

 

Pavera - Muller

pozice po 27..Sxd3

   
   
Jakým tahem ještě může bílý bojovat o výhru?    

 

Vít Pavera (2000) - Leo Muller (1830)
Budišov u Huberta 17.2.2013