Porazili jsme Slezan Opava ,,B’’ !

17.12.2023 17:19

Dnes se nám podařilo po delší době porazit naše kamarády ze Slezanu Opava ,,B’’. Z různých důvodů nebyli taky kompletní, stejně jako my, ale za sestavou jsem si stál, věřil jsem, že můžeme něco uhrát.

 

Už po 45 minutách mi soupeř Martin Rell překvapivě nabídl remízu. Těžko hodnotit pozici po 7.tazích. Normálně bych remízu nevzal, chtěl jsem si zahrát, ale po poradě s Vildou a Jirkou jsem ji přijal. Jednak proto, že Martin vůbec nehraje špatně a taky proto, že mi to v poslední době moc nejde. To by mi tak nevadilo, ale nechtěl jsem to ostatním pokazit a nakonec se ukázalo, že jsme se rozhodli dobře.

Mohl jsem taky sledovat ostatní šachovnice, a tak můžu napsat článek. 

Jako druhý skončil Pavel, který byl doslova přejet soupeřem, který si mohl vybrat, jak Pavla dorazí. Vybral si ale takovou cestu, že začal Pavlovi odevzdávat materiál a v podstatě spáchal šachovou sebevraždu. To bylo takové malé varování pro hráče Slezanu. Snažili se všude tlačit pozice na výhru. Je pravda, že podezřele stál Jirka a všude jinde to byly složité pozice. 

Chvíli to vypadalo, že by mohl vyhrát Vilda, ale soupeř našel dobré obranné tahy, kdy hrozil Vildovi matem a pak se ukázalo, že se ani jednomu nechce do nejisté války a dali to za remízu. Soupeři samozřejmě odmítali nabídky na remízy, ale přišla pro ně další rána. 

Dankův soupeř udělal v dámské koncovce chybu a vedli jsme už od 2 body. To muselo se soupeři určitě zamávat, protože nikde nestáli na jasnou výhru. My si mohli dovolit jednou prohrát, ale všichni bojovali jako lvi. 

Po delší době skončila partie Vítka s Martinem Mužíkem remízou. V koncovce se mi zdálo, že Martinovi hráli lépe figury, ale Vítek se ubránil a po opakování tahů tedy další remíza. 

Další dohrál Tomáš, který taky krásně ubránil neustálý tlak soupeře. To už jsme vedli 4:2 a stačila jedna remíza k celkové výhře. Tu nakonec přinesla Antonie, která hrála dlouhou věžovou koncovku, která byla jasně remízová, ale soupeř zkoušel všechno možné a odmítal nabídky remízy. Pak to chvíli vypadalo, že se opakují tahy, ale nakonec musel soupeř stejně souhlasit s remízou, protože pokud by chtěl prorazit, asi by se to obrátilo proti němu. 

Jirkova konečná remíza už nemohla na naši výhře nic změnit. Ale Robin to hrál až do úplného zablokování pozice. 

Slezan nemůžeme porážet pokaždé, ale dnes byl náš den, tak si to vítězství užijme. Všem děkuji za účast a bojovnost a uvidíme se v lednu na dalším, už 6.kole KS. Všem taky přeji do nového roku pevné zdraví a hodně šachové radosti.