Šance promarněna.

31.01.2020 08:40

Rýmařov 4,5-3,5 Orel Opava B

 

Celek Rýmařova nám dal se svou sestavou naději na nadechnutí a v rozletu  do klidnějších vod středu tabulky.  Jenže rozlet se nekonal a křídla nám přistřihlo hned ve třech partiích  zahájení.  

Jako první kdo to nezvládl byl Pavel Gazda, který po zhruba 12 tazích přišel o dámu. 

Další kdo stál v tomto okamžiku po zahájení na ručník byl Pavel Martínek, který popřel všechny zásady šachové partie Pustil se do akce bez 0-0 a figurky měl v základním postavení. Navíc si vytvořil 4 pěšcové ostrůvky a bylo jen otázkou času , kdy bude po partii.  Nakonec Pavel dohrával jako poslední prohrál na ty slabé pěšce, které si vytvořil hned na začátku. Vzdoroval dlouho, ale soupeř ho určitě svou nepřesnou hrou držel v naději, že lze s tím něco udělat.  

Další kdo to nezvládl v zahájení jsem byl já, když jsem udělal vše co se má dostal jsem figury do hry v Holandské ale naprosto jsem nepochopil strategii  a udělal velkou 0-0-0 a v ten okamžik jsem věděl, že je zle.  Nakonec jsem partii díky soupeřově nepřesné hře držel a v okamžik kdy jsem se dostal z naprosto prohrané pozice do naprosté roviny  ve věžovce koncovce tak jsem udělal hrubou chybu a bylo po partii. Tady musím uznat, že prohra naprosto zasloužená. Je jen škoda, že když už jsem vydoloval z vypětím všech možností remízovou pozici tak jsem tuto možnost měl využít.  

Naprosto totožně si počínali i soupeři , když si taky moc nerozuměli se zahájením a tak umožnili naplno bodovat Leovi , který nedovolil soupeři udělat 0-0  a vytvořit pěšcová torza. Tady to soupeře přestalo bavit a tak partii raději vzdal. 

Další kdo využil zaváhání soupeře v zahájení se ziskem pěšce byl Jirka Pardy starší, který partii převedl do koncovky jezdce proti střelci a volným pěšcem navíc, kterého soupeř musel odebrat za cenu ztráty figury. 

Další bod přidal další Jirka Pardy , u kterého to byl bonus navíc. U jeho partie bychom brali i půlku vzhledem k soupeřově výsledkům. Jirka získal v průběhu partie kvalitu a celkem pohodlně vyhrál, když jeho figury mohli rozhodnout partii na více možností. 

Jediná remíza vznikla v partii Petra, která měla nádech oboustranných šancí na výhru a nedovedu posoudit,  kdo měl trumf ve svých rukou. 

Rozhodnutí přišlo při partii Lukáše, který mohl být jedním z hrdinů, když využil zaváhání soupeře a získal čistou kvalitu a prostorovou převahu. Kvalitu sice potom odevzdal, když soupeř pořad něčím hrozil. Tady měl pořád naprostou poziční převahu a pěšce navíc. Soupeř byl už naprosto bezradný a tak nabídl remízu, kterou Lukáš odmítl. Tady došlo k naprostému otočení, když Lukáš sice zaútočil, jenže soupeř vytvořil daleko větší hrozbu a připravil matové hrozby, které bylo možno odrazit jen za ztrátu dámy za věž a bylo rozhodnuto. Škoda promarněné příležitosti a nevýhradností Lukáše. Kdo z Nás to, ale nezažil tyto obraty v partiích. Nezbývá nic než se z toho poučit a nenechat se odradit.

Jinak před Námi jsou ještě 4 možnosti na reparát, takže nic není ztraceno.  

Danek