Skvělý výsledek ve Vítkově

12.01.2015 16:05

Tak včera jsme nastoupili proti  celku Vítkova, který je pasován spolu s námi na boj o udržení. Špatná informace pro nás přišla v průběhu týdne od Petra Martínka, že ze zdravotních důvodů nenastoupí. Proto nastoupil Karel Hasík  na 5 šachovnici, kde hrál proti Jančákovi a své příležitosti se zhostil opravdu dobře. Byla z toho remíza, kterou nabídl soupeř, a po poradě se mnou jsem mu řekl, že jí má vzít vzhledem k vývoji stavu na ostatních šachovnicích. Začátek utkání se nám opravdu vydařil, když Jirka Pardy si nestačil sednout ani k šachovnici a už vyhrál po 7 tazích. Poté následovala již zmíněná remíza Karla.
Petr Polák, naše opora, se konečně naučil oproti jiným letům vyhrávat,  nebyl se svou pozicí moc spokojený a byl celkem smířený s remízou, kterou mu soupeř nechtěl nadělit, a proto udělal hrubou chybu a Petr jí nekompromisně potrestal a vedeme o dva body. Další bod přidal Petr Montág, který hrál na 8 bílými a konečně  přestal stavět svoje domečky, hrál od začátku útočně a soupeře celkem pohodlně přehrál a vedeme o 3 body. Potom soupeř snížil  po partii  Vildou, kdy  Vilda obětoval 
2 pěšce za aktivitu, kterou mu soupeř  eliminoval a Vilda musel kapitulovat. Další bod jsem přidal  já, když jsem  hrál Aljechinku a hned v zahájení jsem získal pěšce,  kterého jsem už nepustil a celkem pohodlně jsem vyhrál. Potom už zbývala partie Pavla, který bílými už v zahájení tahal za kratší konec, nezvládl svou partii a po zásluze prohrál. Pavel by mohl zapracovat na svém zahájení, aby  mohl být
ve svých oblíbených koncovkách. Kačka svou partii  s Leošem rozehrála celkem v pohodě a po asi  20 tazích nabídla  remízu, kterou Leo
nepřijal. Ke konci zápasu již remízu  nabídl Leo, ale Kačka  mu řekla, že už bude hrát do holých králů a partii nakonec vyhrála na čas.
Zápas nám tedy vyšel výborně, ale hodně nám pomohlo, že za soupeře jim nehráli naši hráči, kteří za ně hostují a taky Jaššo který si chtěl zahrát proti Schustrovi. Náš výsledek byl skvělý, ale nic se nesmí přecenit a musíme stále bojovat, abychom se v této soutěži udrželi.

(Danek Jureček)