Slezan C 4-4 Orel Opava B

28.02.2020 11:56

Při našem dalším existenčním zápase proti omladině Slezanu,kde věkový průměr trochu rušil Radek, jsem se 

vrátil o 30 let zpět,kdy jsem hrál v podobném věkovém složení za Slezan a proháněli jsme hráče  z letitou praxí.
Situace se obrátila a jsme v situaci,kdy nás prohání mladíci. Musíme prokazovat,že po létech  praxe v Nás ještě
něco je.Zápas začal jako už tradičně zjištěním,že v 9 hodin nejsme kompletní a musíme vzbudit šípkovou Růženku.
Lukáš bude muset jako hlavní cenu dostat budík.Naštěstí máme v družstvu taxikáře Leoše a tak časová ztráta nebyla
tak velká.Oba přišli chvilku po zahájení a skončili jako první ,když Lukáš vyhrál celkem v pohodě,když otevřel pozici po
g sloupci a nasměroval vše na krále.Soupeře dostal do situace ,kde získal figuru a vedeme. Záhy dochází k srovnání
 stavu,když náš dvorní taxikář přehlédl taktiku a přišel o dvě figury za věž. Potom došlo ještě k zjednodušení a Leo byl
o figuru méně. Vedení nám moc dlouho nevydrželo,přesto jsme po hodině hry měli mírně navrch. Lépe jsem stál já
a v partii od Jirky Klobouka jsem nepochyboval o výsledku partie. Jirka soupeře mačkal v podobném duchu jako
minulé kolo byl mačkán Martinem Víchou  a výsledek k naší smůle byl totožný.Zde je vidět rozdíl mezi naší sílou a elitou.
Pak prohrál Jirka proti Radkovi.když vyrovnal hru černými v zahájení,ale měl přílišnou snahu blokovat pozici tahem g5 a tím došlo k díře v pozici pro jezdce na f5. Toto pole mohl Jirka kontrolovat pokud by sám zahrál f5 z možností otevření věže
nebo blokováním tahem f4. Radek toto slabé pole pole využil a začal dominovat a získal figuru a matové hrozby.Tady se karta obrátila a musíme dotahovat.
Potom remizoval Petr ,který na můj pokyn remízu nabídl, ale byl poprvé odmítnut vzhledem k pozicím na šachovnici.
Po pár tazích přesto došlo k remíze ,když na šachovnici zbylo pět pěšců a dáma .Pak remizoval Pavel Gazda,když na šachovnici měl hlavní úkol nepřijít o materiál a proto se nepokoušel o žádnou větší akci.Potom přišla remíza Pavla Martínka,který opět zahájení zahrál ležérně a měl co dělat ,aby to nebyla miniaturka.Pavel držel pozici ze základní řady
vším co měl na šachovnici.Soupeř ho nakonec nechal vydechnout  a Pavel se dostal do hry,když dokonce sahal po 
celám bodu.Tento postup nám ukázal Radek,kde byla možnost postavení dam,kterou by Pavel dával mat. Tento tah
 vzhledem k nedostatku času Pavel nenašel,když mu zbývalo jen 1,20 min.Pak už jsem to bylo na mě ,kdy jsem už v průběhu partie 3 krát odmítl  remízu.Měl jsem střelce a jezdce proti 2 jezdcům a lepší pěšcovou strukturu.Převaha v pozici byla pořád na mé straně ,ale  ne moc výrazná.Standa nakonec nedocenil  při snaze získat pěšce sílu mého střelce,který
vytvořil vazbu na jezdce se ziskem figury.Takže nakonec další remíza,která vzhledem k průběhu zápasu je naprosto  v pořádku.Jirka Klobouk sahal sice po bodu,ale Pavel Martínek byl taky na pokraji prohry.
Tímto výsledkem jsme si zadělali na drama až do konce.Rozhodnout budeme muset v dalším kole, protože poslední 
kolo proti Dolnímu Benešovu to bude jen otázkou skóre.
 
Danek