V Háji ve Slezsku poprvé v kompletní sestavě

17.03.2015 12:34
    Včerejší utkání se nehodnotí moc dobře vzhledem k tomu,že naše sestava byla konečně kompletní  a přesto to nestačilo na dobrý výsledek.
    Začátek utkání nám vycházel velmi dobře.Petr Polák narazil na svého odvěkého soupeře  se kterým má již mnoho remíz a výsledek byl již téměř jistý i když se mu nedá upřít snaha partii vyhrát.Takže remíza po boji. Pak následovala výhra  Karla .Karel černýma postavil pěknou  a pevnou pozici jen jsem měl obavy o jeho čas.Mít 40 minut na zhruba 20 tahů není nic moc.Následné zhlédnutí jeho partie již bylo v době kdy soupeře obal o figuru a vedeme.Pardy starší  si zahrál svoje naučené zahájení z obětí pěšce na které mu jeho soupeř skočil a trpěl celou partii.Zde se zdálo,že máme zaděláno na výhru v zápase.Jirka měl o dva pěšce méně,ale soupeř byl bez rošády a se skladištěm figur a bylo jen otázkou času,kdy soupeře dorazí.Jirka potom začal hrát nepřesně,protože zahájení někde skončí a pak se musí hrát už jen svou hlavou a soupeře totálně vypustil  a po zjednodušení na šachovnici měl o pěšce méně a následovala remíza.Pavel  bílýma  partii rozehrál jako by to zahájení hrál celý život a byl spokojený.Jen by mohl rozeznat co je rovná pozice a co vyhráno.Vytvořil si aktivní hru na dámském křídle a tlačil na c pěšce dvěma věžemi  a byl přesvědčený že soupeře jak říká dusí.K jeho smůle soupeř na krytí pěšce použil jen jezdce  a zabýval se Pavlovým králem.Pavel než zjistil,že král je víc než pěšec tak byl v matu. Petr Martínek  měl aktivnější hru a volného pěšce do dámy Soupeř mu nabídl remízu,na kterou  Petr nereagoval pokolikáté se už  to stalo,že se ani neporadil a při jeho letošní formě bych byl rád i za tu půlku a byl po zásluze potrestán.Katka měla velmi zdatného soupeře  a hrála  dobře.Soupeře nepouštěla do žádné velké iniciativy a zdálo se ,že partii ustojí.Jenže se opakovala situace jako proti Krnovu  a při nedostatku času  udělala nepřesnost a partii prohrála,ale toto jí nikdo vyčítat nemůže. Pak zbýval Pardy mladší,který v této sezoně za nás nastoupil poprvé  a proti soupeři,který podložil hru na všechno vyměnit.Proto při snaze o výměnu dam dal Jirkovy 3 tempa ,které mu stačily na zisk pěšce a volnému pochodu do dámy.Já jako černý jsem si vyrukoval na svého již taky celkem odvěkého soupeře a dostal jsem ho do cela stísněné pozice,kdy mi nabízel 2 krát remízu,ale já byl přesvědčený,že tato pozice se dá vyhrát.Po svém velmi ambiciozním vletu  dámy na první řadu a soupeřově tahu jsem měl dvě možnosti jak  reagovat.Nechtěl jsem si přiznat že tah  dámou asi nejštastnější nebyl a tak došlo k redukci materiálu a otupení mého útoku.Zřejmě jsem si měl připustit,že tah dámou nebyl nejštastnější a vrátit se zpátky z možností stupňovat tlak.Po dalším průběhu hry došlo k tomu,že už zbyly jen pěšci a já nabídl soupeři remízu,kterou soupeř přijal. Mohl však už celkem nerušeně pokračovat, protože tu koncovku už měl celkem lepší a mohl usilovat o výhru.
    Štěstí na které se sice nehraje  nám ukazuje poslední kola svou odvrácenou tvář  a nám nezbývá nic jiného než spoléhat na své hráčské schopnosti a ne jen na to co kdyby.