Velká Polom odjela s prázdnou

20.01.2015 12:44

V neděli k nám přijeli šachisté Velké Polomi ,,A‘‘ k zápasu 6.kola okresního přeboru družstev. V tabulce nám ,,dýchali‘‘ na záda a určitě doufali, že si odvezou alespoň bodík.

Přijeli sice mírně oslabení, když jim chyběl jejich nejlepší hráč Pavel Byma, ale i tak měli co se týká ELA dobré vyhlídky uhrát přijatelný výsledek.

Jak už všichni víte, moc se jim to nepodařilo, protože po celkem vyrovnaném začátku na všech šachovnicích se utkání změnilo více méně v exhibici našeho mužstva a zaslouženě jsme vyhráli 6,5:1,5,

když soupeř nevyhrál ani jednu partii. Myslím, že jsme jim to ten den pořádně otrávili a oběd jim asi moc nechutnal.

Moje postřehy k jednotlivým partiím prosím berte s rezervou, neměl jsem moc čas sledovat ostatní šachovnice. Kdybych věděl, že budu psát komentář, určitě bych se lépe připravil.

Vezmu to tedy od 8.šachovnice, kde za nás nastoupil po dlouhé době Víťa Binar a trpělivou hrou od začátku velice jistě soupeře přehrál. Do koncovky šel s jezdcem navíc a to mu pohodlně stačilo.

Co můžu říct k sobě? Určitě se tady nesmí psát sprostě, jinak bych to asi napsal. Neumím prostě udržet rovnoměrnou koncentraci celý zápas a vždy si to nějak zkomplikuji. Tentokrát jsem začal ve velkém stylu, soupeř mi vlezl do zahájení, které jsem dobře znal a brzy jsem získal výraznou prostorovou převahu za obětovaného pěšce. V momentě, kdy soupeř byl velmi pasivní a já ho mohl začít postupně likvidovat, jsem přehodil tahy a o výhodu přišel. Hned vzápětí jsem udělal pár chyb ve středu šachovnice a rázem jsem byl na prohru. Už jsem to chtěl vzdát, když jsem zkusil ještě poslední odpor z mé strany. Soupeř se toho zjevně lekl, já jsem mu rychle nabídl remízu a on ji po krátkém váhání přijal. Neviděl, že mohl příštím tahem vyhrát zcela přesvědčivě, ale na to už se historie neptá J.

Na 6.šachovnici hrál Jarda Souček a po divoké otevřené partii, kdy mohli vyhrát oba ze soupeřů, měl možnost soupeř v určité fázi zápasu dát věčný šach a využil toho. Hned na to s přehledem zvítězil na 2.šachovnici p. Staněk, na kterého je skoro vždy spolehnutí a opět soupeře trpělivou hrou zkušeně a rychle přehrál. V tu chvíli jsme vedli už 3:1 a vypadalo to nadějně. Na 3.šachovnici hrál Jirka Pardy starší, který měl docela silnou soupeřku Ličkovou. Šli do remízové koncovky, kde udělala soupeřka chybu a Jirka to potrestal. Za stavu 4:1 pro nás se dohrávaly 3 partie a bylo jasné, že soupeř už žádnou remízu brát nebude. Stejně k tomu ale nakonec došlo, když soupeř Petra Montága v horší pozici tu remízu přijal. To už bylo rozhodnuto a poslední 2 partie mohli kluci dohrávat v klidu. Na 1. šachovnici hrál po dlouhé době Bohoušek a krásně v koncovce soupeře rozebral do posledního šroubku, když ten už viděl ,,picha“ na 8.řadě a nevšímal si příliš, jakou léčku náš kapitán na něj chystá. Poslední dohrával Vilda Kovácz, který může být s posledními partiemi spokojený, protože hraje to co chce, hraje to dobře a přináší to i výsledky. Zlepšení bylo vidět už v Darkovičkách. Suma sumárum, řekl bych velice dobrý týmový výkon a jen tak dále Orlíci !!!!

(Robert Vojvodík)