Výměna šachovnice

18.04.2016 18:09

Zápas 10. kola KS proti Fulneku začal zvesela, když mě hned z rána seřval pan farář, jelikož jsme s Míšou Gilíkovou narušili jeho soukromý pozemek. Danek mě totiž zapomněl říct, že musíme požádat někoho z místních, aby nám odemkl branku. Naštěstí klíče k ostatním dveřím už máme a k vstupní brance taky co nevidět budou. Ještě, že jsem měl Míšu sebou, protože zatímco jsem vedl diplomatickou debatu a získával čas, Míša už chystala šachy, hodiny a partiáře. Tady musím lehce pokárat zbytek týmu, protože všichni přijeli na poslední chvíli a jelikož béčko hrálo svůj domácí zápas v Hrabyni, nebyl nikdo, kdo by nám vše nachystal :). Nakonec se vše stihlo a ani pan farář na nás policii ČR nezavolal.

 

Další humorný okamžik nastal, když hráči Fulneku po příjezdu polohlasně protestovali, že nemají všechny šachovnice stejný odstín. Nejprve jsem si myslel, že žertují, ale pak mi došlo, že asi ne a hned jsem je ujistil, že vše odpovídá požadavkům FIDE. Ustoupil jsem jen na druhé šachovnici, která byla nakonec vyměněna na požadavek obou hráčů za méně poškrábanou. Jinak bylo vše ok.

 

Fulnek tajně doufal, že by proti nám mohl něco uhrát. Ovšem poté co jsem napsal naši soupisku, tak je to přešlo. Na první za nás nastoupil Pavel Hromada, a i když si k zápasu odskočil trochu se zpožděním, hravě si se soupeřem poradil. Martin Mužík si na novotou vonící šachovnici držel dlouho vyrovnanou pozici. Jeho soupeř ovšem ztrácel mnoho času a navíc začal stavět figurky na nevhodná pole, až nebylo co rozumného hrát a ve zmatku nechal stát věž. Já jsem si na trojce zkomplikoval pozici, když jsem chybně reagoval na tah v zahájení, který jsem neznal, ačkoli jde o třetí nejhranější variantu v druhé podvariantě čtvrté nejčastěji hrané varianty Carokannu. Místo abych získal převahu jsem šel do totálně rovné koncovky. Malilinká kapička jedu tam ale byla a tak jsem se rozhodl přes neustále nabídky remízy soupeře vysedět a počkat si na chybku, která nakonec přišla.  Míša Solný začal likvidovat hned ze startu. Bohužel dovolil soupeři protihru a vše se mohlo otočit. Naštěstí byly Michalovi umožněny výměny, které vedly do koncovky jezdce proti střelci. Jelikož všichni Michalovi pěšci stáli na opačné barvě soupeřova střelce a byli blokovaní, šlo o typickou ukázku koncovky, kdy je jezdec lepší než střelec, což nakonec bylo dokázáno v praxi. Lubošovu partii si moc nevybavuju, jen vím, že vyhrál. Letošní sezóna mu svědčí. Bohužel kanára tentokrát vyplašil Leo, který mohl místo krytí figury zasadit tvrdý rozhodující úder. Ale i tak byla jeho pozice lepší, pokud by následujícím tahem neodevzdal zdarma věž. No nevadí, asi budu muset v létě do Ria. Princezna Míša si se soupeřem pohrávala, ale nebylo vidět kudy. Stačilo ale, aby do místnosti vešel princ Radomír a Míša po chvilce odjížděla na bílém koni s bodem v kapse :). Pan Staněk si opět trpělivě počkal na chybu a zavěsil. I jeho výkon je v této sezóně famózní.

 

Celkem tedy 7-1. Jelikož píšu tento článek po odehrání všech kol vím, že i tento výsledek měl nakonec vliv na sestup našeho nakonec velmi sympatického soupeře. Budu rád, když se do naší soutěže v budoucnu znovu vrátí.