Záchranářský zápas proti celku Budišova nabídl velmi dramatickou podívanou až do konce.

13.02.2020 20:51

Záchranářský zápas proti celku Budišova nabídl velmi dramatickou podívanou až do konce.

Pokud pominu první hodinu kdy bylo na třech šachovnicích vymalováno.

První skončil Leo, který proti Vlčkovi zvolil variantu z minulého ročníku bez vylepšení postupu a bylo vymalováno jako minule. Snad mu malování trvalo trochu déle a výsledek byl znatelně lepší.

Pak remizoval Petr celkem rychle a po taktické stránce to nebylo moc dobré rozhodnutí, protože Herbert měl už o figuru méně. Naštěstí po pár tazích soupeř Herbertovi dal dámu a začínalo se od začátku. Při prohrách obou Mullerů by už obrat byl v nedohlednu. Takže po hodině hry byl naštěstí stav nerozhodný a to Nás drželo ve hře.

Další partie byly téměř až do holých králů, když Pavlovi zůstala věžovka se třemi pěšci a tím remíza, kterou sice odmítal, ale nic jiného tam nemohl zapsat.

Pak vyhrál Jirka starší, který získal v zahájení figuru za pěšce a převedl pohodlně pozici do koncovky, kterou v pohodě dovedl do vítězného konce.

Pak jsem remizoval Já, když jsem byl  asi v 15 tahu na výhru a pak po dalších 2 tazích na prohru. Soupeř  v partii vyměnil co se dalo,  až na  šachovnici zbyl pár lehkých figur a 4 pěšci. Soupeř dvakrát nabídl remízu, kterou jsem chtěl přetavit ve výhru, až jsem jí musel nabídnout já, když jsem nevyděl jak to rozhodnout.

Pak remizoval Jirka Klobouk, který byl pod neustálým tlakem a bylo otázkou, kdy jeho pozice neunese přetížení. Na šachovnici zbyl pár lehkých figur a Jirka otevřel pozici, kdy získal pěšce a povedl se mu průlom.

K naší smůle na šachovnici zůstaly dva pěšci proti jednomu a tak nebylo pochyb o oběti figury za pěšce a neodvratná remíza.

Hned potom skončil Jirka mladší, když měl celou partii pod kontrolou a nebylo nejmenších pochyb, že remízu má vždy a možná i vyhraje.

Měl aktivnější figury a na křídle 3 pěšce proti 2, které mohl odebírat. Nakonec zvolil výměnu dam místo snahy tyto pěšce obtěžovat a zaktivovat poslední figuru, až došlo k naprosto nečekanému obratu. Jirka najednou zjistil, že veškerou iniciativu získal soupeř a partii vzdal, protože přicházel o figuru. Tento zápas situaci ještě více zamotal a poslední tři kola budou o vnitřní síle mužstev.

Danek