Haluze padaly v Hrabyni

06.11.2022 21:16

Dnes jsme se vydali na domácí utkání 2.kola Krajské soutěže do Hrabyně. Postupně jsme přijeli 4 auty jako lordi, každý z jiné strany. Scházeli jsme se jako švábi na pivo. Z elitní osmičky nám chyběli Michal (na dovolené se svoji paní) a Pavel (fuška je fuška). Naštěstí máme dost hráčů, kteří je zastoupili. Domácí nastoupili v plné palbě, až na jednoho člena. Věkový průměr Hrabyně bude určitě velký, ale to jsou taky zkušenosti k nezaplacení a dnes jsme to taky pocítili na vlastní kůži.

 

Pojďme tedy k samotným partiím.

 

Jako první dohrál Leo, který kromě rychlé remízy s paní Badačovou (spěchal domů mrknout na budoucího zeťáka ) udělal dobrý skutek a přivezl ze Sedla Jirku. A tomu to letos jde. Ale o tom až později.

 

Jako druhý jsem remizoval já, když chtěl pan Kocur hrát Sicilku a to já moc nerad. A tak se opět jako před týdnem přešlo do nějaké anglické kombinované s Grunfeldem. No prostě patlala patlala, soupeř to hrál na výměnu figur a vše směřovalo k remíze, kterou jsme pak společně ztvrdili ve 21.tahu, kdy bylo jasné, že by nám oběma zbyli střelci a pár pěšců a ani jednomu se nechtělo do nějakých větších akcí.

 

Pak prohrál Adam, který provedl ale krásný útok na krále, kdy ale bohužel neviděl správné pokračování a soupeř svůj obranný tah viděl. Adam obětoval a obětoval, ale nakonec mu moc materiálu nezbylo a s věží a koněm proti dámě a koni se hraje blbě. Po utkání jsme to znovu probírali a výhra tam byla, jen ji prostě nenašel, když ji potřeboval. Nevadí, příště stejnou pozici už určitě vyhraje.

 

Hned na to se vzdal soupeř Honzovi, který soupeře mačkal a mačkal, až musel odevzdat kvalitku. Honza to pak hrál moc pěkně, nakonec soupeři kvalitu vrátil, ale s tím, že za ni dostal 2 pěšce a zůstali mu na jedné straně 3 spojení pěšci a na druhé straně jediného pěšce chytal králem.

 

Pak přidal remiz Vítek, který sehrál velmi ,,zajímavou'' partii plnou chyb z obou stran. Je ale potřeba pochválit za udržení remízy i s kvalitou méně. Bylo to tedy 2,5:2,5 a vše směřovalo k zápasové remíze.

 

Danek nenašel recept na soupeře a dali to za remiz. Pak jsem odjel domů a jen zprostředkovaně dostal zprávu, jak sice Jirka stál lépe, získal i pěšce, ale na více, než na remiz to nebylo. Ale silný soupeř, remiz dobrá. No a bonbónek nakonec .... nebylo by špatné, kdyby Vilda poslal svoji partii, nebo rozebral sám. Já jsem odjížděl ve 13:30 a to se Vilda teprve dostal se soupeřem do střední hry a přeskupovali figury. Dle slov Danka pak záhadně ztratil pěšce a stál na prohru. Když už byli oba v časovce, soupeř přehlédl 2 tahový mat a výhra byla na světě.

 

Zlaté 3 body, výhra 4,5:3,5  , ale soupeř si dnes zasloužil asi více. Za 14 dní hrajeme v Rýmařově a tam to bude maso 

 

Poznámky Vítek: Dnes jsme měli ohromné štěstí. Já už musím přestat hrát na internetu partine na jednu minutu. Dnes jsem mohl ztratit hned v zahájení figuru, i tak jsem stal po zahájení na ručník. Když mi dal soupeř možnost vyrovnat, tak jsem zbrkle zahrál rychlý tah. Soupeř měl spoustu cest k výhře, ale podařilo se mi ho trochu zamotat tak, že mi dovolil postavit pevnost, kterou neměl šanci ani s kvalitou víc dobýt, takže hodně šťastná remíza. Vedle mě hrál Adam, byla radost se na to koukat, aktivní šachy, korektní útok na krále, naneštěstí nenašel správný postup a prohrál, soupeř jen musel hrát vynucené tahy a bohužel mu to stačilo. Ostatní partie jsem moc neviděl. Když jsem odjížděl tak hrál jen Jirka a Vilda. Jirku jsem tipoval na remízu s tím že to bude mít možná trochu těžší, protože měl pěšce na barvě střelců. Vilda stál aktivněji a podle mě lépe, ale zase měl méně času, věděl jsem že tahle partie rozhodne. Ještě že jsem nezůstal a mohl si jen v klidu přečíst zprávu že Vilda dramaticky vyhrál. Dnes se v Hrabyni bude špatně spát.