Konečně nemusíme spoléhat jen na Vildu a Pavla

21.02.2016 21:16

Tak dnešní souboj proti Budišovu byl o naší holé existenci,  proto jsme do souboje  nasadily první osmičku. Soupeř nám oplatil téměř stejnou mincí až na posun na sedmé a osmé desce, kde nastoupil  8 a 13 hráč. Zápas byl z říše snů. Jako první vyhrál Pavel, který po absenci skoro  celé sezony je enormně nažhaven si pořádně zahrát. Pavel v zahájení získal skvělou pozici a už asi v 15 tahu hlásil, že vyhraje. Toto předsevzetí celkem rychle splnil. Pak vyhrál hoštický Pavel, Který je u nás ve velmi oslnivé formě. Za Orla bojuje příkladně a celkem rychle získal věž a tím další bod. Pak přišla výhra Vildy, který soupeře mačkal, až vydoloval pěšce, Pak jeho partie začala trochu postrádat údernou sílu  a soupeř se dostal trochu do hry. Vilda si pozici pohlídal a dokráčel k výhře. Je možné, že nehrající hráč by to zvládl asi rychleji. Pod zápasovým tlakem to ovšem tak jednoduché opravdu není. Potom vyhrála další hoštická posila Jirka, který se pustil do své partie po hlavě a vytvořil si pozici, kdy soupeř musel hrát jen jezdcem a čekal co s ním Jirka provede. Jirka se dostal do stadia, kdy si nevěděl rady jak partii dostat do výhry. Měl celkem štěstí, že mu ze strany soupeře nic nehrozilo a tak po celkem dlouhém přešlapování dokázal přidat další bod. Pak vyhrál Petr, který ač má samé remízy a pozice vypadala na další remízu do jeho sbírky, využil slabší pěšcové formace a přetlačil partii k výhře v koncovce. Já ze svého pohledu bych to na výhru netipoval. Pak jsem remizoval já, když jsem utekl z jasně prohrané pozice, kdy jsem naháněl soupeřovu dámu figurami, až jsem jí dostal na velmi kvalitní pole v jeho prospěch a své figury jsem dostal do naprosto nevhodného postavení. Najednou vznikla pozice, kdy jsem mohl přijít o čistou figuru, ale soupeř se zhlídnul jen v zisku pěšce a tím mě dostal do hry. Najednou moje figury začaly vytvářet tlak na krále. Obětoval jsem jezdce za pěšce z matovými hrozbami. Tu možnost si nenechal ukázat a tak po pár tazích tu byla remíza. Pak remizovala Katka, které se po  dlouhé době za B podařila partie. Celkem v pohodě remizovala, i když asi stála trochu lépe a tak bojovala do holých králů. Přišla už jen prohra Petra, který celkem smolně prohrál koncovku věže a jezdce proti věži a střelci. Soupeř jak bylo vidět je v koncovkách na daleko vyšší úrovni a dotlačil Petra ke kapitulaci. Výhra je cenná, ale vzhledem k ostatním výsledkům nic neřešící. Hlavní je, že už tam je namočeno  7 týmů a nejistota bude až do posledního kola. Taky mě těší, že jsme schopni vyhrát víc než jednu partii v zápase a nemáme zvlhlý střelný prach. Konečně nemusíme spoléhat jen na Vildu  a Pavla.