Na vítězné vlně

19.02.2023 18:15

Nevím čím to je, ale momentálně nám funguje chemie mužstva. Při vší skromnosti musím říct, že takto nějak si asi představuji, abychom hráli jako mužstvo. Protože nejsme zase o tolik lepší než soupeři, přesto se nám momentálně daří vyhrávat.

Dnes jsme opět přivítali vedoucí mužstvo tabulky, Dolní Benešov ,,C'', kteří i když nepřijeli v nejsilnější sestavě, tak jejich široký kádr budí respekt. A co si budeme povídat, někdy je lepší hrát proti starým dobrým matadorům, které už tak nějak známe, než proti mladým nadějným šachistům. Přijelo spoustu šachistů a šachistek se jménem Vavřínek - Vavřínková :-). Asi 6 a doplnili je další 2 hráči. Přiznám se, že asi po hodině hry, kdy prohrál Leo a prohrávali jsme 0:1 a dění na ostatních šachovnicích taky nevypadalo moc dobře, tak jsem už vymýšlel v duchu nadpis pro dnešní článek. 
Něco jako ,, Klan Vavřínkových nás přejel a utnul naši vítěznou sérii ''. Jsem rád, že jsem to nakonec musel změnit :-)
 
Dnes hráči, kteří jinak končí jako jedni z posledních skončili celkem brzy a naopak třeba já jsem končil jako poslední, což u mě taky není zvykem.
 
Nevím, jestli to napíšu přesně, ale po Leovi skončil Vilda a Jirka. Oba remízy. S Jirkou jsem trochu počítal jako s celým bodem, ale někdy nemá cenu to tlačit za každou cenu. Určitě nestál lépe a černými raději vzít remízu. Trochu mi přišlo, že rychlá výhra u Lea jakoby soupeři spíše uškodila. Zatímco my jsme hráli v klidu a trpělivě, soupeř začal překotně nabízet remízy v lepších pozicích. 
 
Adam stál určitě hůře a soupeřka ho mohla docela rozebrat. Nicméně ale přijala druhou nabídku remízy a stále jsme žili. Pak Štěpán zachránil prohranou partii, když taky remizoval. Asi umí nějak kouzlit, neviděl jsem to, ale přišlo mi, že je jen otázkou času, kdy prohraje. 
 
Pak vyhrál Pavel, kterému se letos daří a jeho body jsou pro tým klíčové. Podle rozboru z hospody mohl vyhrát daleko dříve, ale super, že tu cestu našel a soupeř pod velkým tlakem vzdal. Měl jsem ale pocit, že už prohraný přijel. V tu chvíli to bylo 3:3 a dohrával Vítek a já. Vítkovou partii jsem moc neviděl, tak třeba doplní něco on, jen jsem viděl, že jsou se soupeřkou oba v časovce. 
 
Já jsem zatím odmítl 2 nabídky na remízu vyloženě kvůli mužstvu. Byl jsem odhodlaný hrát až do holých králů, kdyby to Vítkovi nevyšlo. Pomalu jsem ale utahoval šrouby, i když ne úplně přesně. Soupeř pak udělal chybu a já jsem prolomil jeho hradby a začal jsem mít navrch i materiálně. Určitě jsem stál o mnoho lépe, možná můžu říct, že i vyhraný. Ve chvíli, kdy jsem začal mít navrh a můj soupeř bráněním ztrácel spoustu času, tak vyhrál Vítek a vedli jsme 4:3. 
 
V tu chvíli se naplno projevilo špatně nastavení mužstva Dolního Benešova, když jsem nabídl remízu a soupeř ji okamžitě střelhbitě přijal. Ani se neptal, kolik to je. Upřednostnil jsem svou výhru ve prospěch mužstva a těší mě výhra 4,5:3,5 , která nás reálně přiblížila stupni vítězům. Pokud budeme hrát takto bojovně a zodpovědně i dále, můžeme po delší době skončit v KS na bedně. Ale to jsou ještě 2 kola a stát se může cokoli. Opět se mi nepodařilo vyhrát ( letos ani jednou ), ale o to větší radost mám z našeho kolektivního výkonu. Nezbývá mi, než všem opět velmi poděkovat. A to i Leovi, kterého prohra nám paradoxně pomohla :-).
 
Robert 
 
 
(Vítek přidává)
Diagram z partie Pavera Vít - Vavřínková Eliška
Stojím přivyhraně. Přesto jsem ztratil cca 20 min času a přišel tak o výhodný časový náskok. Počítal jsem totiž zajímavé pokračování po 20.Sxg7 Kxg7?, kde by přišel tah ... 21.Sxf5! po kterém mi všechny varianty, které jsem byl schopný spočítat vedly do výhry. Soupeřka, ale bleskurychle zahrála 20...Jxg7 a partii jsem úspěšně převedl do oboustranné časové tísně, kde jsem měl drobnou výhodu, díky slabšímu králi soupeřky ale zato místy horší čas a  negentlemansky jsem na oboustranně dvou minutách vyšejdil věž. Doma mi počítač vysvětlil, že daný tah jsem mohl zahrát rovnou v pozici na diagramu. A pak ještě asi ve dvou pozdějších pozicích, vždy s pro počítač jasnou výhrou.
 
 
 
Adam z divoké pozice nakonec vylezl s horší pozicí a pěšcem méně, nakonec ale udržel remízu.
Štěpán z divokého zahájení nakonec vylezl s horší pozicí a pěšcem méně, nakonec ale udržel remízu
 
 
Leo rozjímá nad blížící se apokalypsou.
 
Kapitán a jeho zástupce (zprava) 
 
 
 
Top 4 desky z profilu.