Naši žoldáci v KP začali smírně

22.10.2012 22:59

    V prvním kole se v neděli 21.10. 2012 také představili naši hráči hostující v cizích klubech. Michal Solný na poslední chvíli podepsal spolupráci se Slezanem Opava. Vít Pavera byl osloven již v květnu Richardem Kudlou z VOKD Poruba. Oba hráči jsou v soupiskách na šesté pozici. V prvním kole ale ani jedno z družstev nenastoupilo kompletní a tak já hájil bílými čtvrtou desku proti Dolnímu Benešovu a Michal dokonce třetí, taky bílými proti Šenovu.

    Michal měl silného soupeře (Stanislav Kolář 2140) na kterého ale umí zahrát. Loni se mu podařilo prolomit jeho Caro-Kann a vyhrát, letos zvolil proti stejnému zahájení jinou variantu a svého soupeře opět pěkně mydlil. V časové tísni ale nenašel přesné tahy a jeho protivník se zachránil věčným šachem.

    V mé partii proti Pavlu Žákovi (2068) jsem se tentokrát rozhodl pro anglickou. Soupeř zahájení moc neznal a ztratil mnoho času a já získal aktivní pozici. Nedokázal jsem se ale rozhodnout pro správný plán a ztrácel mnoho času jeho výběrem (zde sedí bajka o oslovi a dvou a více kupkách sena). Vznikla oboustraná časová tíseň a blicali jsme hodně těžkou pozici, kde jsem stál dlouho připrohraně. Po skončení časovky mi mohl soupeř zasadit úder z milosti, přesto ale zahrál zbrkle a dovolil mi partii zremizovat. Remíza to byla důležitá, protože jsme díky ní získali důležitý půlbod k zajištění vítězství a ostaní hrači již mohli hrát v klidu a dodeklasovat D. Benešov B  6:2.

    A nyní tradičně pár diagramů pro ty co chtějí potrénovat. Je to poměrné náročné na propočty variant. Osobně by mě zajímalo, jestli to vůbec někdo řeší, nebo se o to alespoň pokouší.

    Partie našich hráčů si můžete přehrát na konci stránky.

 


Solný - Kolář

​pozice po 15...Dc7-a7

 

Solný - Kolář

​pozice po 27...Da6xd3

 
Bílý na tahu, najděte jeho nejsilnější odpověď v pozici.   Bílý na tahu a času tak málo. Jaký tah tam blicnete a jaký zahrajete pokud se trochu zamyslíte?
     

Pavera - Žák

​pozice po 27...a4-a3

 

Pavera - Žák

pozice po 41.Kg2-f1

 
Doporučíte bílému Kg2, Dd3, nebo De4?   Představte si, že právě skončila časová kontrola, jaký tah teď doporučíte černému?

 

 
 
 
Ostatní partie 1.kola KP se konečně objevily na  oficiálním webu (chybí akorát partie Mačejovský - Vitásek)