Nemáme na to

05.12.2016 07:53

Dnes k nám přijel k utkání 4.kola Okresního přeboru Dolní Benešov ,,D‘‘. Soupeř řeší úplně jiné starosti než my a jak jsem očekával, přijeli v silné sestavě, aby si tímto zápasem potvrdil účast v soutěži i v příštím roce. My pokračujeme v hledání optimální sestavy, ale stále častěji se ukazuje, že chybí hodně hráči do základní sestavy. Hosty a volné hráče nemůžu nasadit všechny a ostatní hrají prakticky všichni. Uvidíme, jak to bude v dalších zápasech, ale momentálně se musíme smířit s tím, že v této sestavě budeme bojovat o záchranu v soutěži.

Nedaří se hlavně zadním deskám, ale v dnešním utkání jsme je nepodrželi ani my na ostatních šachovnicích. Na výhru z nás nestál nikdo, naopak. Hodnocení jen v rychlosti, protože jsem měl dost práce se svou partií, než abych nějak stíhal sledovat ostatní.

Nejprve prohrál rychle Víťa Binar, kdy si nechal dát mat, ale koho ještě má porazit, když klučina proti němu měl ELO nějakých 1100. Že to byl slabý výkon ví nejlépe on sám. Pak prohrál Luboš, kterému se letos nedaří. Školačka Tereza Gemsová ho postupně krásně přehrála přes slabiny a myslím, že o této nadějné šachistce ještě v budoucnu uslyšíme. Pak remizoval pan Staněk, který přešel se soupeřem rychle do koncovky nestejnobarevných střelců a všichni víme, jak to končí. Prohrávali jsme ½:2 1/2 a hlavně nikde jsme nestáli lépe. V podstatě šlo o to, jak rychle nás zaříznou. Další remiz si domluvil Jirka Pardy st., pak Katka zachránila remízu, když přešla s pěšcem méně do dámské koncovky. Soupeř, kdyby to hrál ještě hůře, tak mohl i prohrát. Tak Katka pouze hru vyrovnala a dali to za remiz. Poslední 3 partie skončily téměř současně, když Jirka na 1.šachovnici přešel do věžové koncovky a to je většinou remíza a nakonec jsme s Jardou Součkem vzali remízy v horších pozicích. Jarda měl pěšce méně a časem by se mu pozice možná rozsypala, ale to nevím jistě. Já jsem udělal chybu v zahájení (skoro jako vždy), podcenil jsem výměnu ve středu šachovnice a aniž bych udělal nějakou hrubku, tahal jsem celou dobu za kratší konec. Soupeř mě masíroval dvojicí krásně rozehraných střelců a můžu být rád, že se spokojil s tím, že získal kvalitu. Pokud by si nechal oba střelce a hrál na mé slabiny, prohrál bych. Takto mi pomohl a když jsem naopak rozehrál mého střelce a začal hrozit já, musel už být ve střehu i on. Měl jsem konečně protihru, i když na výhru to stále nebylo. Pořád byl na tom soupeř lépe a i když jsme to dali za remiz, asi bych prohrál. No už se těším na rozbor, ale spokojený určitě nejsem. Mám se stále hodně co učit ! Momentálně tedy na více nemáme a nezbývá než věřit, že příště to bude lepši. Děkuji všem za účast !