Novoroční turnaj Bílovec

09.01.2022 18:21

Po delší šachové pauze jsme se domluvili a vyrazili první lednovou sobotu na rapid tour do Bílovice. Auto jsme obsadili na maximum a tak z účastí můžeme  být spokojeni. 

Při registraci jsme zjistili, že naše účast bude mít ještě jedno zastoupení, když se tam objevil Honza z otcem. Honza nebyl registrován a musel čekat na počet startujících, vzhledem k opatřením a počtu 100 hráčů. Naštěstí tento počet nebyl naplněn a tak mohl hrát. Jeho výkon ho vynesl na první místo v kategorii do 1600 elo z 5,5 body. Měl to jako mini oddílový přebor, když první 3 kola hrál z klubový  hráči. Tento mini souboj prohrál, když získal 1 bod. Ostatní hráče z konkurenčních oddílů k ničemu nepustil a je to jeho druhý turnaj a podruhé na stupních. 

Výsledky ostatních hráčů jsou podle předpokladů, když nejlepší z nás byl Jirka, který byl  těsně před Honzou. Druhou dvojici ve výsledkové listině vedle sebe tvořili Robert a Vilda, když výkon obou byl diametrálně odlišný. Vildovi vyšel začátek turnaje a Robertovi zase konec. Robert nakonec mocným závěrem dokázal ještě vylepšit postavení v tabulce. A další dvojici jsem tvořil já a Adam, když já jsem skončil v naprosto nelichotivé části tabulky. Jediné co si mohu z toho odnést je že jsem obě části turnaje hrál vyrovnaně,ale naprosto tragicky. Adam skončil ještě pár míst za mnou. Svůj výsledek čekal určitě taky lepší. Své výsledky zatím vynahrazuje v zápasech družstev, kde má 100% úspěšnost.

Danek 
 
Svoje zážitky přidává i Robert
 
Hlavně tedy pořadatel výborný, turnaj i přes opatření probíhal hladce, v klidu, ve velice dobré atmosféře.
I když se nám zase až tak nedařilo (hlavně první půlka, kdy jsem uhrál nejdříve 0,5 ze 4 ), tak stále panovala velmi dobrá nálada.
Díval jsem se na účast klubů a patřili jsme k těm s největším obsazením. Jen kluby TJ Ostrava, Poruba a Bílovec měli podobnou účast.
A to nás mohlo být i více. Takže to hlavní se naplnilo. Dobře jsme si zahráli a konečně se taky osobně pobavili nejen o šachu.
Po sportovní stránce bych chtěl vyzdvihnout výkon Jirky. Velmi potrápil i mnohem silnější hráče a vždy chyběl jen kousek, aby si připsal skalp.
Vilda na to, jaké měl těžké soupeře rovněž velmi dobrý výkon. Mladý Adam je naše naděje do budoucna, hrál nebojácně a bez nervů. Už se těším, až nás zastoupí na předních deskách v přeborech :-). 1 bod uzmul i mi. Ač to tak nevypadá, měl jsem trochu smůlu na los, ale taky jsem měl hrát trochu jinak. Na tomto turnaji všichni chtějí vyhrát a nedají nic zadarmo. Každá chyba se hned trestá. Naštěstí jsem se pak vzpamatoval a vytáhl to na 5 bodů, což je celkem dobrý, až na nižší hodnocení, protože jsem šel odspodu. Přemlouval jsem pořadatele, ať to prodlouží ještě o 2 kola, ale bohužel. Jediné co mě potěšilo, že jsem porazil v posledním kole kandidáta mistra pana Vykydala. Sice už má 90 let, ale hraje pořád velmi dobře. Většinu partie mě bílými tlačil ve španělské, chvílemi si myslím, že kdyby hrál přesněji, tak vyhraje. Ale jak už to tak bývá, remízu nevzal a pak udělal chybu v koncovce a já vyhrál. Ale všechna čest, v jeho letech bych taky chtěl takhle hrát šachy. Ale to spíš jestli se vůbec dožiji :-). Jinak se opět vyrojilo spoustu mladých talentů, kteří prostě šachy hrát umějí. ELO nízké, ale už Vám nedají v 6 tahu figuru. Musíte bojovat a být obezřetný. 
Jinak další turnaj Rapid tour bude myslím 29.1. v Hrabůvce. Pokud nebudu muset pracovně do Německa, tak pojedu.

 

výsledky na chess-results

 

Foto: