Orel A - Pogo Budišov

25.01.2014 21:31

Nedávno mi napsal Vítek, že nestíhá, a jestli bych tedy nenapsal pár slov o posledním zápasu áčka. Taky jsem měl „dostihy“ v práci a moc času nevybylo-a taky,abych byl upřímný, se mi taky do komentáře moc nechtělo, protože Vítkovy komentáře jsou hezké, trefné a vtipné. Moje moc ne.

Ale budiž. Na rozdíl od Vítka, který skončil svou partii jako poslední jsem přece měl čas víc se dívat okolo sebe. Takže- velmi subjektivně a velmi suše.

Nastoupili jsme poněkud oslabeni – Míša Solný hrál II.ligu za Slezan Opava a Bohouš Lorenz tentokrát odpočíval.

1.Vítek hrál s Honzou Bergloviecem a zapotil se. V průběhu partie se mi zdálo,že jednu chvíli stál hodně nedobře, ale soupeře nakonec „vyseděl“ a zvítězil. Musím říci, že partii jsem registroval zejména podle komentářů hostujícího hráče, který nahlas v průběhu partie komentoval jeho průběh takovým způsobem, že jsem ho (jako rozhodčí) musel opakovaně napomínat. Jsem rád, že spupná slova černého byla Vítkem po právu potrestána zhanobením jeho pozice a koulí u jeho jména v zápise o utkání.

(ZK: hodně mě štve, že kuře nešlo na porážku o cca 30tahů dřív)

2. Jirkovi Pardymu se jeho partie nezadařila a poprvé v této sezoně zakusil porážku. A vlastně si ani moc nezahrál, pokazil zahájení a jeho zpoždění ve vývinu figur bez možnosti vyvinout bělopolného střelce a dámskou věž bylo příčinou rychlé porážky.Škoda-stálo by za to investovat trochu času a energie do studia zahájení a navýšení 100 ELO bodů nahoru by bylo jasné.

(ZK: velmi se omlouvám Jirkovi, že jsem mu neřekl, že Michal hrát nebude a on čekal že bude hrát bílýma a místo toho hrál černýma, taky jsem mu mohl říct, že Tonda hraje španělku a on by místo 1..c5 a hrál 1..e5 a určitě by vyhrál, od příštího kola budu rozesílat sestavu na neděli mailem s předstihem)

3. Hrál jsem se Slávkem Jaššo a partie to byla výživná. V zavřené sicilce jsem byl moc optimistický, trochu jsem to uspěchal a v následujícím pokračování spíše tahal za kratší konec. Černý mohl také zvítězit, ale neviděl trochu „počítačové“ pokračování. Po vcelku divokém průběhu nakonec remíza, a upřímně, podle průběhu jsem tentokrát na víc pomýšlet nemohl ani náhodou.

(ZK: Nevím jak to Slavoj dělá, že ho Luboš ne a ne sejmout)

4. Na čtvrté desce proběhl zvláštní souboj přátel-za nás nastoupil jako host Leo Muller, za hosty jeho kamarád Milan Milián. Rychlá remíza dvou přátel, kteří se šachově i jinak velmi dobře znají, není překvapením.

(ZK: Velmistrovská remíza)

5. Na páté desce přehrála Katka svého soupeře jasně a s přehledem, nedala mu šanci, pěšce posbírala a zvítězila. Byl jsem z ní poněkud na infarkt, protože se několikrát v průběhu utkání ve vyhraném postavení přišla zeptat, jestli nemá nabídnout remízu. Já na to-NE. Po partii se mi přiznala, že její nejistota vyplývala z toho, že večer předtím to „trochu hodně přepískla“…………………….. J. No-kapitán družstva zvedá obočí a píše do zápisu o utkání jedničku J.

(ZK: Katka to přepískla i po zápase a ztratila svůj partiář)

6.Nevím jak to Tonda Staněk dělá. Už v několika partiích stojí vyrovnaně-a najednou plesk-a soupeř vzdává. Můj plný obdiv.

(ZK:Na ty roky klobouk dolů.)

7.Dušan Číž, naše posila z Vítkova, přistoupil k partii velmi svědomitě. Solidní hrou dosáhl vyhrané pozice. Za stavu, který už byl jasný, nakonec souhlasil s remízou. Zdálo se mi, že při realizaci velké výhody v koncovce byl trochu nejistý, ale s remízou byl sám spokojen. A já s jeho hrou a přístupem k zápasu velmi. Díky moc Dušane.

(ZK: Škoda té remízy ve vyhrané koncovce, ale jako rozjezd dobrý)

8. Na osmé desce místo Bohouše nastoupil poprvé za áčko Vilda Kovács, naše nová posila. Mám jasno. Kdybych byl lidovec, řekl bych:“Klidná síla“, a bylo by vše jasné. V klidu, pozičně čistě, přehrál svého soupeře. Prostě klasika, radost pohledět.

(ZK: Vilda, Vilda jede...)

Výsledek 5,5-2,5 je pro hosty možná trochu krutý, ale vystihuje obraz hry, byli jsme tentokrát opravdu lepší. Byl to ale hezký zápas vedený v přátelském a kamarádském duchu, což bylo velmi příjemné.

(ZK: Za to co nám udělali loni, měli dostat aspoň 7:1)

Lubomír Kozák, kapitán ŠK Orel Opava "A"

(poznámky ZK: zástupce kapitána)

Diskusní téma: Orel A - Pogo Budišov

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek