Orel A ztratil body proti Slezanu C

21.11.2019 20:44

Ve třetím kole nás čekal hratelný soupeř Slezan Opava C, body potřebujeme jako sůl a věřili jsme v celkové vítězství.

 

Slezan C má sice silného hráče na první desce, ale ostatní desky už měly být pod naší kontrolou.

 

Sestava se letos bude skládat dost těžko, přesto se nám podařilo sestavu vyladit velmi slušně.

 

Já jsem k partii usedal s tím, že nemám co ztratit, budu se snažit hrát aktivně a dávat pozor ať neudělám nějakou hrubou chybu. To se mi docela dařilo, i když musím přiznat, že jsem párkrát přehlédl hrozbu, kterou jsem musel počítat až po provedení tahu, naštěstí byla pokaždé nějaká výmluva a pozice se stále držela v rovnováze. V koncovce jsem dokonce chvíli začal přemýšlet o tom, že bych mohl i vyhrát, bohužel moje špatná práce s časem způsobila, že jsem měl na poslední kontrolní tah jen pár vteřin, zazmatkoval jsem a viděl v rychlosti něco co tam nebylo, což způsobilo hrubou chybu a moji prohru.

 

Michal stal po zahájení dost podezřele, ale tentokrát se mu podařilo vyklouznout a vyhrát.

 

U Tomáše jsem doufal ve výhru, získal zajímavou koncovku, kde to mohl zkoušet, ale cestu k výhře nenašel a nevím jestli tam byla, moc jsem partii nezkoumal. Vilda pěkně a v klidu vyhrál, i když to trochu v závěru protahoval, ale s množstvím materiálu navíc si to mohl dovolit.

 

Klíčová partie se ale odehrála na pátém stole, tam náš hráč pan Staněk v pohodě stál na remízu a je skvělé jak ve svém věku válí šachy, ale bohužel občas už zapomíná mačkat hodiny a soupeř tak mívá možnost přemýšlet na jeho čas. Teď se mu to stalo osudné, když v rovné pozici, kterou by jinak v pohodě odtahal zapomněl na čas a prohrál. Nemám mu to za zlé, doufám že pokud se dožiju jeho věku budu hrát alespoň tak dobře jako on teď.

 

I na šesté desce jsme měli elovou převahu a doufal jsem ve vítězství, partii jsem viděl jen když jsem šel kolem a pozice Dušana mi přišla dost podezřelá a doufal jsem alespoň v remízu, stejně tak i partie skončila a Dušan mi hlásil, že stál spíš na výhru, ale přehlédl že soupeř mohl vynutit opakování tahů.

 

Na sedmičce jistý bod od Petra Poláka, který se hned vrhnul do útoku a soupeře relativně rychle porazil.

 

Na osmé desce hrál Jarda Souček, kterému se zatím moc nedaří. Jeho soupeř nehrál zrovna moc zdravé tahy a Jarda mohl získat pohodlnou pozici, bohužel ale přehlédl jednoduchou taktiku a umožnil soupeři získat volného pěšce, který pak rozhodl.

 

Celkově je pro nás remíza ztrátou, kterou budeme muset dohánět na jiných soupeřích, ale soutěž je teprve v první čtvrtině tak se nám snad záchrana v soutěži podaří.

 

Ve třetím kole nás čekal hratelný soupeř Slezan Opava C, body potřebujeme jako sůl a věřili jsme v celkové vítězství.
 
Slezan C má sice silného hráče na první desce, ale ostatní desky už měly být pod naší kontrolou. 
 
Sestava se letos bude skládat dost těžko, přesto se nám podařilo sestavu vyladit velmi slušně.
 
Já jsem k partii usedal s tím, že nemám co ztratit, budu se snažit hrát aktivně a dávat pozor ať neudělám nějakou hrubou chybu. To se mi docela dařilo, i když musím přiznat, že jsem parkrát přehledl hrozbu, kterou jsem musel počítat až po provedení tahu, naštěstí byla pokaždé nějaká výmluva a pozice se stále držela v rovnováze. V koncovce jsem dokonce chvíli začal přemýšlet o tom, že bych mohl i vyhrát, bohužel moje špatná práce s časem způsobila, že jsem měl na poslední kontrolní tah jen pár vteřin, zazmatkoval jsem a viděl v rychlosti něco co tam nebylo, což způsobilo hrubou chybu a moji prohru.
 
Michal stal po zahájení dost podezřele, ale tentokrát se mu podařilo vyklouznout a vyhrát.
 
U Tomáše jsem doufal ve výhru, získal zajímavou koncovku, kde to mohl zkoušet, ale cestu k výhře nenašel a nevím jestli tam byla, moc jsem partii nezkoumal. Vilda pěkne a v klidu vyhrál, i když to trochu v závěru protahoval, ale s množstvím materiálu navíc si to mohl dovolit. 
 
Klíčová partie se ale odehrála na pátem stole, tam náš hráč pan Staněk v pohodě stál na remízu a je skvělé jak ve svém věku válí šachy, ale bohuž občas už zapomíná mačkat hodiny a soupeř tak mívá možnost přemýšlet na jeho čas. Teď se mu to stalo osudné, když v rovné pozici, kterou by jinak v pohodě odtahal zapoměl na čas a prohrál. Nemám mu to za zlé, doufám že pokud se dožiju jeho věku budu hrát alespoň tak dobře jako on teď.
 
I na šesté desce jsme měli elovou převahu a doufal jsem ve vítězství, partii jsem viděl jen když jsem šel kolem na záchod a pozice Dušana mi přišla dost podezřelá a doufal jsem alespoň v remízu, stejně tak i partie skončila a Dušan mi hlásil, že stál spíš na výhru, ale přehlédl že soupeř mohl vynutit opakování tahů.
 
Na sedmičce jistý bod od Petra Poláka, který se hned vrhnul do útoku a soupeře relativně porazil.
 
Na osmé desce hrál Jarda Souček, kterému se zatím moc nedaří. Jeho soupeř nehrál zrovna moc zdravé tahy a Jarda mohl získat pohodlnou pozici, buhužel ale přehlédl jednoducho taktiku a umožnil soupeři získat volného pěšce, který pak rozhodl.
 
Celkově je pro nás remíza ztrátou, kterou budeme muset dohánět na jiných soupeřích, ale soutěž je teprve v první čtvrtine tak se nám snad záchrana v soutěži podaří.