Orel B v 6. kole krajské soutěže podlehl favoritovi z Dolního Benešova

26.01.2015 10:09

Včera k nám zavítal celek Benešova B, který byl  jasným favoritem  vzhledem k absenci našich prvních dvou desek a účasti Tadeáše. Průběh zápasu tomu taky odpovídal. Kolem 12 hodiny bylo rozhodnuto, když Pavel na 1 desce nekladl žádný odpor a lehce prohrál. Hlavně si musí uvědomit, že bez smysluplného vývinu figur se nedá hrát. Další prohru zaznamenal  Láďa, který nehrál soutěžní zápas již asi 5 let a ostudu určitě neudělal  a prohrál po boji na volného pěšce. Potom prohrál Erik,  jeho partii jsem nesledoval tak nevím, jak probíhala. Pravdou je, že jeho nevýhodou, že  každou sezonu jen zaskakuje tak není vyhraný a v soutěžích je to znát. Potom  prohrál  náš matador Staněk, který mohl prohrát dříve, ale soupeř nevyužil příležitost  a nechal  se tlačit pěšci i když měl figuru proti dvěma pěšcům. Nakonec  to bylo přetlačeno  a už to bylo  4 pro soupeře. Další prohru zaznamenal Vilda, který ze zahájení  vylezl jako vždy v pohodě a po celkem  poklidném průběhu hry se vzhlídl  v matových hrozbách a přehlídl obrat, kdy soupeř pohrozil rychlejším matem a Vilda ztrácel figuru. Další nulu na naše konto připsal Jirka, který zaspal při boji o střed šachovnice  a dostal se do stísněné pozice a soupeř ho postupně umačkal. Pak už zbývala partie naší opory Petra, který partii rozehrál  jako vždy  na remízu a pak nabídl remízu, kterou soupeř nepřijal, asi nám chtěli nadělit 8. Po dalším průběhu partie Petr získal pěšce, kterého asi nemohl uplatnit  k výhře vzhledem k možnosti soupeře obětovat figuru za něj a tak z toho byla remíza. Poslední partie byla moje, když se naše partie opakovala  znovu po třech týdnech. Tenkrát to byl jistější výkon. Průběh partie byl pořád lepší pro mě, když soupeř v zahájení udělal slabší tah  a já ho nevyužil tak se hra vyrovnala. Pak to bylo o tom kdo z koho   A  v pozici  kdy jsem mohl získávat pěšce, jsem udělal hrubou chybu a soupeř byl na koni. Naštěstí pro mě v  jasné pozici podcenil moje možnosti a zahrál naprosto laxně a  najednou jsem získal 2 pěšce, které jsem už uplatnil k výhře, i když ne příliš zasloužené. Takže se naštěstí neopakoval Slezan, který nám to hodně znechutil.

(Danek Jureček)