Orel Opava A - Pogo plichta

03.11.2019 19:33

Dnes nás čekala daleká cesta až do Kančích hor, kde jsme hráli s místními domorodci. Na zápas už jsme museli bohužel už bez naší nejsilnější hráčky, ale sestavu se nakonec poskládat s mírnými komplikacemi podařilo a pustili jsme se do nich. 

Ze začátku se zápas vyvíjel velmi slibně, všude jsme stáli aktivně a spíše lépe.

Jako první skončil Jarda Souček, který mohl hrát trošku lepší koncovku, ale vzorně se zeptal, jestli může vzít nabídnutou remízu a vzhledem k pozicím na ostatních šachovnicích jsem mu to dovolil.

Hned vzápětí vyhrál pan Staněk, který svému soupeři nedal šanci. Všichni v tuto chvíli stáli dobře a vypadalo to na jasný zápas. 

Pak se nám to začalo trochu kazit, Robert svého soupeře mačkal, měl velkou převahu, ale nakonec budišovský beton odolal. 

Stejně tak jsem remizoval i já na první desce, kdy soupeř od začátku ztrácel mnoho času, až jsem měl náskok téměř 40 min s pohodlnou pozicí a viditelně by byl spokojen s remízou. Já, ale nabídky přechodu do remízových pozic odmítal a  těšil jsem se, až bude soupeř v časovce, že udělá určitě nějakou chybu. Bohužel jsem nakonec čas dohnal a v pozici, kde jsem měl trochu navrch, ale málo času  jsem trochu zariskoval, získal sice dva pěšce, ale za to, že soupeř opakoval tahy napadáním mojí dámy věžemi. Dáma nemohla odjet, protože zároveň kryla jezdce. Takže remíza. Soupeř naštěstí neměl odvahu do dalších akcí, protože kdyby zvolil v závěru trochu jiný plán, měl bych dost problémy.

Vypadalo to, že těsně vyhrajeme, ale pak dal za remízu Tomáš pozici, která se dala určitě zkoušet. Jeho soupeř přešel do koncovky nestejných střelců. Většina takový koncovek je remíza, ale tohle byla pravděpodobně výjimka, kterou ještě chtělo prověřit. Tomáš, ale plán jak se pokusit o výhru neviděl, takže remíza v partii je zasloužená. 

Náš čtvrtý bod přidal Karel, který nedal starému tragáčovi (Tonda Vlček) šanci a jasně ho přejel. To už, ale bylo jasné, že to je náš poslední bod.

Vilda někde pokazil slibnou pozici a zatoulal se mu pěšec, který pak v koncovce chyběl. Stejně tak se nepovedla partie Michalovi. Jeho soupeř v zahájení odvážně obětoval kvalitu, za což měl určitou kompenzaci. Michal se s tím vypořádal docela dobře, podařilo se mu vyměnit dámu a jít do koncovky, kde má podle názoru Michalova chytrého telefonu jasnou převahu. Musel by ale tejně, jako telefon vidět tahy, které v partii neviděl a nakonec musel sklonit krále.

Takže v závěru budišovští zápas zachránili a remíza je asi spravedlivá.