Orel Opava B získal cenný skalp

04.11.2019 10:24

K dnešnímu utkání proti Bruntálu jsme postavili základ s tím, že se pokusíme napodobit výsledek Slezanu C, který vyhrál v Bruntále i z méně vyhranými hráči než máme my.

 

Jenže první problém na sebe nenechal dlouho čekat. Soupeř přijel s první sedmičkou základní sestavy.

Toto bylo mimo náš předpoklad.

 

Zápas pro nás nezačal moc dobře, když Jirka Klobouk prohrál po 19 tazích. Soupeř rozebral do posledního šroubečku.

 

Chvilku před jeho porážkou remizoval Petr Martínek, když na šachovnici zůstala věž a střelec proti věži a střelci a s pěti pěšci na obou stranách.  Jediná možnost byla ve výhodě pěšce na křídlech. Tady spravedlivá remíza, kdy takové pozice hrát na výhru je velmi ošidné. 

 

Při pohledu na vedlejší šachovnici kde hrál Pavel Gazda a obětoval pěšce v zahájení a nechal převést partii do prohrané koncovky, kterou již nedokázal udržet.

 

Naštěstí se v tento okamžik začalo na dalších šachovnicích vše obracet v náš prospěch. Lukáš Fryč ve střední hře obral soupeře o dva pěšce a vypadalo to na výhru, jenže se trochu zamotal a věžovka s dvěma pěšci navíc, nebyla hrána moc přesvědčivě, ale přesto došlo k výhře. 

 

Bylo v době, kdy stál na výhru Pavel Martínek, Já i Leo. Jirka Pardy tou dobou stál rovně, ale nikdo nepochyboval, jak jeho partie dopadne. Pak došlo u Leoše, když měl kvalitu navíc ke komplikaci, která nás mohla připravit o zápasové body. Leo pustil pěšce moc daleko za podpory krále a dvou střelců a z mého pohledu bylo po partii. Naštěstí vymyslel možnost oběti věže s průlomem svého pěšce do dámy. Z mého pohledu zlomová partie, kdy štěstí stálo na naší straně.

 

Pak vyhrál Pavel Martínek, který zahrál svou partii jako z dob své nejlepší formy, kdy soupeři nedal šanci a dokázal ho obrat o dva pěšce a došel k zaslouženému bodu. Potom došlo ke srovnání stavu na první šachovnici, kde od Jirky se nedalo moc čekat vzhledem k ELO soupeře, který by mohl hrát o dvě soutěže výše.

 

Poslední jsem dohrával zase já, již třetí soutěžní partie ve dvou soutěžích. Nemuselo k tomu dojít, kdybych našel vyhrávající postup hned v zahájení, které soupeři vůbec nevyšlo. Moje pozice byla pořád v můj prospěch, kdy jsem svůj tlak každým tahem zesiloval. Pak nadešel okamžik, kdy jsem byl se svou hrou tak spokojen, že jsem začal přemýšlet jak si to co nejvíc zkomplikovat. Naštěstí to už nešlo prohrát a tak jsem vyhrál a zajistil překvapivou výhru proti celku, se kterým jsme snad nikdy nevyhráli.

 

Tento výsledek ukázal, že hrát se dá s každým, pokud je tým vyrovnaný. 

 

Danek