Ostuda to nebyla

10.04.2016 15:31

Dnes k nám přijeli naši šachoví přátelé ze Slezanu Opava ,,C‘‘ k poslednímu 11.kolu Okresního přeboru. Zatímco oni pojali zápas jako bitvu o 3.místo, my jsme chtěli dát příležitost spíše hráčům, kteří si přes rok moc nezahrají. Takže tradiční opory měli tentokrát volno. Když jsem viděl kdo přijel, trochu jsem se bál toho ,,kanára‘‘ , o kterém tak často píše Vítek J.

Moc jsem dnes partie nesledoval, takže budu spíše stručný. Jako první jsem dohrál já, když jsem ve 12.tahu nabídl soupeři remízu a on ji přijal. Pokazil jsem zahájení, když jsem přehlédl ztrátu pika snad ve 4.tahu, nicméně snažil jsem se situace využít alespoň k větší iniciativě. Což se mi docela rychle povedlo a soupeř se pak vlastně až do uzavření příměří stále bránil. Ve chvíli, kdy jsem na tom byl lépe, určitě bych pika dostal zpět, snad jsem tam toho měli i víc, vzal soupeř remízu s tím, že určitě stojí hůř. To je asi můj cíl do příští sezóny. Nedávat zbytečně remízy moc brzy. Nebyl to první takový zápas a něco musím vymyslet. Po mě dohrál Víťa Binar, kterému dnes jeho b4 nepomohlo. Soupeř ho pomalu mačkal, až umačkal a dokonce Víťa přehlédl mat. Pak zachránil Luboš Havlíček ztracenou partii a remizoval. V podstatě tahal celou partii za kratší konec, ale nakonec dobrá remiz. Pan Staněk na 1.šachovnici se silným soupeřem dle jeho slov udělal chybu už v zahájení a pak se vezl. Musel odevzdat kvalit, pika a soupeř ho přetlačil. Velmi hezky dnes zahrál Jarda Souček proti ,,naší‘‘ Míši Gilíkové. Víme všichni, jak se proti ní špatně hraje. Jarda ustál veškeré její snahy o útočení, vyměnil co se dalo a v rovné pozici to dali za remiz. Škoda, že Jarda neměl takovou formu na začátku sezóny. Mohli jsme mít více bodů. Pak vyhrál ztracenou partii Jirka Pardy ! Po kolikáte letos už ? Asi umí nějak hypnotizovat soupeře, protože si to neumím vysvětlit, co dělají. Celou dobu ho mačká, je na tom lépe pozičně, materiálně a pak taková hrubka. Ještě mohl zachránit remízu věčným šachem, ale to v tom rozčílení neviděl a vzdal se. Pak už následovaly v rychlém sledu prohry Marka Trčky a pana Dubinského. Marek Trčka vůbec nehrál špatně, na to že hrál vážnou partii téměř po 2 letech. Peťa Staňa ale využil jeho chyby a postupně získal až 3 pěšce, což mu samozřejmě stačilo, aby to dotáhl na výhru. Ale vůbec to tak jednoznačné nebylo a kdo ví, jak by Peťovi zatopil někdo více vyhranější. No a pan Dubinský v remízové pozici šel do výměny, kdy mu zůstala dáma a věž, proti dámě a dvěma střelcům. Myslel si, že po výměně dává na 8.řadě mat, ale soupeř mohl představit střelce a bylo po zápase.

Celkově i s trochou štěstí jsme vůbec ostudu neudělali a už teď se těším na další zápasy v příští sezóně. Dovolte taky, abych i touto formou poděkoval všem hráčům za snahu a účast a věřím, že v příštím roce budeme bojovat o bednu vítězů.