Píšť slavila, nikdo to nečekal

25.11.2016 09:41

Poslední neděli jsme jeli hrát zápas 3.kola do Píště. Jeli jsme oslabení o Tomáše Deptu, který onemocněl a taky já jsem nemohl jet, kvůli důležité rodinné oslavě. Dobře že jsem nic nesliboval,

protože oslava dopadla tak, jak jsem očekával. Celou neděli jsem proležel a léčil se. Takže bych stejně moc nepomohl. I tak jsem si ale myslel, že naše sestava bude na Píšť stačit. Mýlil jsem se. Nemůžu hodnotit samotné partie, protože jsme s Vámi nebyl, ale po zápase s Darkovičkami jsem si myslel, že jsme na tom letos lépe. Teď už jsem ale zpátky na zemi a vidím, že zřejmě budeme bojovat ve spodní části tabulky. Tabulka je sice kromě čela hodně vyrovnaná, ale právě proto bychom s takovým soupeřem měli urvat nějaké body.

Podle toho co jsem slyšel, tak už cesta s Víťou byla docela dobrodružná, když Víťa údajně dlouho neřídil a tak některým z toho bylo docela špatně. Ale nikdo jiný jet bohužel tentokrát nemohl. Takže příště zbývá už snad jen autobus. Ale do Píště a v neděli ? No nevím, jestli tam tak brzo něco jede. Věřme, že tedy do konce sezóny už takové problémy mít nebudeme. Já jsem teda z toho neměl vůbec radost, že nemůžu hrát, ale to bohužel nešlo. Níže posílám postřehy Jirky Pardyho ml. , který jakžtakž stačil koukat na partie a viděl to asi takto :

 

Začli jsme v 9. První skončil pan Binar před 11. V 2. tahu obětoval pěšce, za kterého nic nezískal, pak ztratil kvalitu a pak už si ani neškrtnul - velmi slabý výkon. Jako druhý jsem kolem 11 skončil já, když mi pan Meisel daroval ve 24. tahu věž. Panu Staňkovi soupeř nabídnul remízu, ale po debatě s náma jsme mu řekli, že má ještě hrát, protože měl čistou kvalitu víc a prohrát to snad ani nemohl. Jenže všechno je možné a za pár tahů šachoval soupeře tak nešťastně, že ten si došel do středu šachovnice za své pěšce, kde se schoval a zároveň hrozil panu Staňkovi matem pěšcem a koněm zároveň. A to šlo pokrýt jen za cenu ztráty věže, takže to pan Staněk vzdal - blbá prohra, jinak hrál super a soupeře přehrál.  Pak končili pan Dubinský, soupeř ho postupně v pohodě přehrál a pan Havlíček, který s 2 pikama míň uhrál haluzovou remízu věčným šachem. Kdyby mu soupeř předtím vyměnil dámy, tak měl 2 čisté pěšce navíc a v pohodě vyhranou koncovku, kde už měli jen pěšce a každý 1 jezdce. My jsme pak jeli s Havlíčkem, Dubinským a Staňkem domů. Jak jsem koukal na zbylé 3 partie, tak jsem tušil, že to projedeme, což se potvrdilo, jak mi volal táta, když dojel domů. Pan Souček to tak nějak se soupeřem hráli všelijak, ale soupeř byl trošku aktivnější a v koncovce se mu dostal věží do týla, kde mu vybral nějaké pěšce a hrál by na výhru, jenže už bylo rozhodnuto, tak to dali za remis. Táta to dobře rozehrál, stál pak líp, pak na remízu, jenže nic nevymyslel na rozdíl od soupeře, který šel do něho a vyhrál. A prohru bohužel korunoval Vilda, od kterého jsme nic jiného než výhru nečekali. Hrál s nějakým hošíkem, který prý začíná. Vilda ho přehrál a stál jasně líp, jenže pak si to nějak zkomplikoval. Hrál na maty, soupeř taky a ten byl rychlejší asi - neviděl jsem závěr. Možná ty jeho komplikace zavinil nemožný tah soupeře při braní pěšce mimochodem, který ovšem Vilda nereklamoval při partii, ale zjistil to až doma a to už bylo pozdě. Musí si příště dávat větší pozor.

Výsledek tedy zasloužený, je potřeba pogratulovat soupeři. Nám nezbývá než se pokusit příště zahrát lépe a urvat body s Benešovem. Vypadá to ale, že letos nás nečeká žádný lehký zápas. Naopak. Nechci tady nikoho poučovat, sám jsem spíš takový šachový cucák. Každý by měl sám nejlépe vědět co dělat, aby se výsledek dostavil. A kdo to neví, tak by měl o to více trénovat.

 

Nehrajeme ale o titul mistra světa, jako právě teď Carlsen s Karjakinem. My hrajem Okresní Přebor J. Takže pojďme se připravit na další zápas a příští neděli urveme další výhru ! Už teď se těším !