Proti Krnovu zpět na vítězné vlně

12.12.2016 20:28

Orel Opava A 5-3 TJ Lokomotiva Krnov

 

S Krnovem se nám v posledních letech daří, a když na poslední chvíli přislíbil svoji účast i Pavel Hromada, tipoval jsem výsledek na 6-2 pro nás. Málem mi můj tip vyšel, protože konečné skóre mohlo být spíš lepší než horší.

 

Hromada Pavel 0,5-0,5 Malinovský Petr

Pavel rozehrál dobře zahájení a získal aktivní hru, pan Malinovský se ale výborně bránil, vyrovnal a dokonce stál i o něco lépe a nabídl Pavlovi remízu. Byla to pozice, která se dala zkoušet, a proto mi nevadilo, že se Pavel ještě rozhodl pokračovat. Zkoušel to tlačit na výhru, ale udržoval pozici jakžtakž v rovnováze, paradoxně prohrávající tah udělal až v závěru, ale soupeř mu dovolil tento tah 3x zopakovat a partie skončila remízou. Tady jsme měli malinko štěstí, půlka dobrá.

 

Daříček Vítězslav 0-1 Pavera Vít

Dnes jsem měl trochu klku. Soupeř udělal chybu v zahájení a získal jsem čistého pěšce. Bílému navíc zůstala oslabená pěšcová struktura. Takže jsem jen zaktivnil figury, zatlačil na soupeřovy slabiny a dal jsem pozor, abych nepřipustil žádnou protihru a počkal si až se soupeři pozice zhroutí. Dokonce jsem si mohl dovolit trochu polevit na pozornosti a zbytečně ztratit pár temp a přitom nezhoršit pozici, ale příště by se mi to mohlo vymstít.

 

Kozák Lubomír 0-1 Prokůpek Miroslav

Luboš ze zahájení získal úžasnou pozici. V kritický moment, ale nezvolil správný plán a hra se srovnala. Soupeři se podařilo odhalit bílého krále a chtělo to trochu poměnit materiál, aby se utlumily útočné možnosti černého. Luboš, ale udělal prohrávající chybu a ve vzniklé beznadějné koncovce už s tím nešlo nic dělat, i když se Luboš ještě snažil. Partie se hrála jako poslední a už jsme vedli 5-2, takže se s ohledem na celkový výsledek nic nestalo.

 

Petkovský Patrik 1-0 Martinek Pavel

Pavel díky tomu, že soupeř to hrál strategicky docela špatně, přežil 50 tahů a pokazil ve finále naprosto remízovou věžovku. Pavel měl po partii na hodinách 1h:17min. Více netřeba komentovat.

 

Martínek Petr 1-0 Zeman Jiří

Petr trochu zariskoval a pustil se do křídelního útoku s vlastním králem uprostřed šachovnice. Útok se nakonec Petrovi podařilo efektně zakončit. Důležitá a zároveň první naše výhra zápasu.

 

Magál Ladislav 0,5-0,5 Skočková Kateřina

Soupeř Katce pěkně zaobětoval kvalitu za několik pěšců. Získal za to i dost silný tlak, ale Katka to naštěstí ustála. Remíza dobrá.

 

Leo 1-0 Soňa

Fantasticky zahráno, Leovi se vrací jeho bývalá síla. Do puntíku vyplnil mé (tajné) požadavky, které jsem mu volal pár dní před partií. Více netřeba komentovat.

 

Koppi Vladimír 0-1 Staněk Antonín

Už jsme se shodli dřív s Lubošem Kozákem, že pan Staněk vždy stojí po zahájení divně, ale nakonec soupeře vysedí a přehraje. Nejinak tomu bylo i teď. Pan Koppi získal velmi aktivní pozici, naštěstí pro nás dovolil výměnu dam a přechod do věžové koncovky, kterou už mohl hrát na výhru jen černý. Při přechodu do této koncovky soupeř nabídl remízu a pan Staněk se vzorně přišel zeptat, jestli to má vzít s tím že si myslí že stojí líp a samozřejmě dostal svolení partii vyhrát.

 

Po dvou nepovedených zápasech jsme opět na předních příčkách i díky tomu, že některá družstva za námi mají o zápas míň, ale pokud budeme hrát jako proti Krnovu, myslím, že bychom měli skončit bedně.(do třetího místa)