První krok se vydařil.

14.10.2019 19:52

Ludgeřovice 3-5 Orel Opava B 

 

Na první zápas proti celku Ludgeřovic jsme  se všichni těšili a bylo to poznat, protože i Leo přijel včas. Přijeli jsme v první osmičce.

Soupeř základ nesložil a tak nám naší úlohu uhrát 3 body usnadnil.

Zápas se pro nás od začátku vyvíjel dobře a zdálo se, že  nebudeme mít vážnější problém. Jako první skončil Lukáš, který se nestačil ani pořádně posadit k partii a soupeř mu dal figuru. Za pár dalších tahů Lukáš vytvořil na šachovnici mat. V tento okamžik dostal Jirka Pardy nabídku 

remízy ,kterou jsem řekl aby jí vzal. Nic nenasvědčovalo ,že by to byla špatná volba vzhledem k postavení na šachovnicích obou Pavlů a Leoše. Leo měl pěšce navíc, kterého získal už v 6 tahu a zdálo se ,že by neměl mít problém dovést partii do zdárného konce ,když měl i poziční převahu. Navíc Pavel Gazda  svého soupeře drtil takovým stylem, že mu zrušil rošádu a nepustil mu do hry černopolného střelce ani věž. Partii zakonči ukázkovým matem. Pavel Martínek měl taky poziční převahu kdy měl lepší pěšcovou strukturu a jezdce proti střelci. Soupeř nabízel  remízu seč mu sily stačily, jen Pavel byl stále nespokojen z výsledkem a proto remízu stále odmítal.  Proto  se Jarda uchýlil k třikrát opakované pozici. V tento okamžik  bylo jasné že máme dvě partie nahnuté hlavně pozice Jirky Klobouka byla od samotného začátku zralá na ručník kdy neměl žádnou aktivní hru a snažil se všemožně držet zoufalou pozici, Soupeř to hrál tak aby mu nedal žádnou šanci a  získal figuru a poté celý bod. Petr Martínek Hrál celkem divokou partii z opačnými rošádami kde to bylo kdo z koho. Petrovi ta pozice se  vymkla z ruky a stál již hodně podezřele. Soupeř měl dvojici střelců proti jezdci a střelci a navíc volného pěšce do dámy. Navíc využíval vazbu na jezdce tak se zdálo otázkou času, kdy to Petr neustojí. Zde Petr vytvořil pevnou pozici, kdy nemohl soupeřův král napochodovat  do středu šachovnice a podporovat své figury. Tady nám přálo štěstí Potom konečně končil Leo, který měl dva pěšce navíc. Měl to trochu složitější vzhledem k soupeřovu volnému pěšci do dámy, kdy musel spočítat, zda nebude mít dámu později. Výsledek byl takový, že byl rychlejší a vyhrál. Poslední partii jsem dohrával já,  kdy průběh partie byl celkem daný, kdy jsem převáděl partii  do koncovky, která nebyla z mé, ani soupeřky dobře vedená a téměř celou partii jsem si nevytvořil rozhodující převahu. Závěr byl sice pro mě trochu lepší, ale ne zas až tak rozhodující. Navíc jsem si špatně spočítal průběžný stav, kdy jsem počítal, že mi remíza stačí k  výhře družstva a tak jsem nabídl remízu ,kterou soupeřka vzala.

Musím uznat že moje hra  byla podle mého názoru vedená dobře, přesto jsem si nevytvořil žádný strhující tlak.

První krok byl vydařen a snad na něj navážeme v dalších kolech.

Danek