První vítězství v sezóně

19.11.2023 16:33

Tuoto neděli nás čekal zápas třetího kola v okresní soutěži s celkem Karvaře B. Z původního záměru cestovat vlakem sešlo, když jsem se v pátek dozvěděl o tom, že Maty Šrajer je indisponován a bohužel nenastoupí. Musel jsem tedy zaskočit za něj, ale je nutno říct, že to byla pro mě příjemná záležitost.

Kravaře se podobně jako my snaží o to, aby jejich mladí hráči získávali zkušenosti a stali se v dalších letech oporami týmu. Je vidět, že v Kravařích tento záměr berou vážně a plánují dlouhodobě, protože na posledních dvou šachovnicích dali příležitost zřejmě nejmladším šachistům, kteří v okresní soutěži v letošním ročníku hrají. Tyto dvě partie skončily poměrně rychle, protože náš celek měl na čtvrté a páté šachovnici přece jen o poznání silnější hráče. Je ale důležité i toho nejmenšího soupeře nepodcenit, a proto je potřeba Honzu a Sebastiana pochválit za předvedený výkon, který nám přinesl dvoubodový náskok v zápase. Je jasné, že pokud mladí šachisté z Kravař vytrvají, budou časem pro své soupeře tvrdým oříškem.

Na prvních třech šachovnicích se hrálo  o poznání déle. Třetí bod a tím i vítězství v zápase nám zajistila Valerie, která nejdříve získala figuru a potom otevřením hry v centru zinscenovala matový útok na soupeřova krále. Zápas byl už rozhodnut, a tak jsem nabídl krátce poté panu Petříkovi remízu ve vyrovnané pozici, protože to vypadalo, že Jana na druhé šachovnici brzy vyhraje. Pan Petřík se ale, na rozdíl ode mě, nechtěl s partií ještě rozloučit a rozhodl se pokračovat ve hře dokud partie na druhé šachovnici neskončí. Janina partie se proti mému očekávání poněkud protáhla, protože její soupeř výměnou dam otupil její útok a Jana byla nucena uplatňovat pěšce, kterého měla navíc, ve věžové koncovce. Tento úkol s přehledem splnila a přidala čtvrtý bod na naše konto. V zápětí nato jsem už s opětovnou nabídkou remízy uspěl i já, takže zápas skončil naším vítězstvím 4,5:0,5.  

Dosáhli jsme tedy prvního vítězství v okresní soutěži a pro některé hráče to byly také první body ve vážném šachu vůbec. To rozhodně potěší a já chválím všechny za předvedený výkon. Jenom doufám, že se v úterý od našich mladých hráčů nedozvím, že jsem jim pokazil skóre.

Karel Hasík

doufám, že se v úterý od našich mladých hráčů nedozvím, že jsem jim pokazil skóre.