Svatá Kateřina

04.03.2014 10:50

    Do Krnova jsme tentokrát vyrazili poklidně. Nějaké detaily, jako že Leo zaspal, a Bohuš má nové, čerstvě podřené auto nás už nemohou vyvést z míry. Na zápas nás jelo devět. Předseda jel jako kouč. Do Krnova jsme dorazili natěsno, zhostil jsem se dobrovolně a bez nároku na honorář role rozhodčího, protože Krnov vlastního rozhodčího nemá a případné školení v nedohlednu. Rychlé rozesazení a jdeme na to.

    Já se těšil na pana Malinovského, a protože jsem se pokusil o malou domácí přípravu,  mě nakonec mrzelo, že nenastoupil. Dal přednost nějakému turnaji v Polsku, tak snad příště. Nakonec jsem hrál s panem Vlachopulosem, který hraje všechno, takže na něj by byla příprava stejně k ničemu. Trochu mě v zahájení překvapil málo hranou variantou. Správné pokračování jsem viděl, ale nečekal jsem že je to až tak dobré a hlavně jedíné jak mi doma ukázal počitač, zahrál jsem slabějí a začal se trápit a ztrácet hodně času.

    Uklidňovalo mě, že v ostatních partiích stojíme všude poměrně slušně. Od druhé desky jsem hodnotil pozice střídavě jako vyhraná, rovná, vyhraná, rovná, vyhraná. Vyjímkou byly akorát poslední dvě šachovnice, kde byly dvě vyhrané pozice vedle sebe. Takže se dal čekat jasný výsledek. To hned potvrdil pan Staněk na sedmičce, který s přehledem zvítězil. Bohužel Vilda Kovacs nadějně rozehranou partii ztratil, neviděl jsem co se stalo, ale to se stává. Každá prohra by měla znamenat výkonostní posun pokud se z ní dokáže hráč poučit, takže jede se dál a nic se neděje. Po chvíli se přišel zeptat Leo jestli může vzít remízu, měl docela dvojsečnou pozici tak jsem remízu povolil s ohledem na ostatní partie, které stále pro nás vypadaly výhodně. Stav byl vyrovnaný. Já se dostal z nejhoršího, Michal stál na výhru, Jirka podezřele, ale prohrát by neměl, Luboš i Katka taky přivyhraní. 

    Vypadalo to na klidné dohrání zápasu. V tom ale přišla Michalova klasická časová tíseň a s ní spojená hrubá chyba, po které v pozici kterou počítač hodnotil jako +11, vyměnil znaménko plus za mínus. To ovšem znamenalo, že můj soupeř ucítil šanci pro Krnov a rovnou pozici začal hrát násilím na výhru. Tato snaha přinesla  několik hrubých chyb za sebou a já už mohl v klidu počítat kde a jaký dám mat. Když to viděl Jirka , dal svoji jezdcovou koncovku za remízu a společně s jistou výhrou Luboše Kozáka jsme tak měli 4 body a stačila půlka. Od Michala se čekat nedala, takže to bylo na Katce. Docela jsem byl nervózní, když jsem viděl jak Katka v sice jasně lepší pozici nehraje úplně nepřesněji a soupeř tam měl trochu jedu. Když její soupeř nabídl remízu začali jsme Katku přesvědčovat ať to raději vezme a zajistí nám tak výhru v zápase. Po pěti minutách se nám to nakonec povedlo a Katka i když nerada remízu vzala. V pozici sice stála jasně lépe, ale už jsem viděl hodně jasně vyhraných partií, které nakonec skončily opačně. Za to Katce patří ještě jednou velké poděkování, že se obětovala pro tým a nemyslela na sebe a vlastní ELO. 

    Po výhře v Krnově a očekávané výhře Benešova nad Vrbnem jsme se vyhoupli na druhou příčku, která byla před začátkem sezóny našim cílem a vše máme ve svých rukou. Stačí udělat poslední krok proti Slezanu. Jak všichni víme tak poslední krok bývá hodně ošidný, ale věřím že to v pohodě zvládneme.

 

Než si přehrajete partie, zkuste kouknout na tento diagram z partie Luboše Kozáka.

Zkuste najít v pozici nejsilnější tah za bílého.

 

 

Pár partií ze zápasu, které mi hráči poslali jsem lehce okomentoval

 
 
 

Diskusní téma: Svatá Kateřina

Datum: 04.03.2014

Vložil: Luboš

Titulek: Jen poznámka

To diskutabilní 17.g4 jsem hrál zcela s plným vědomím, že to není nejlepší pokračování-je poněkud násilné,vědomě jsemzkusil černého provokovat, zdá se, že ono "jednoduché" 17.d5 není až tak jednoduché, např. Jirka Sovadina v téměř identické pozici se k d5 také neodhodlal.

Přidat nový příspěvek