Tak něco málo k turnaji v Bohuslavicích

26.04.2022 08:37

Jak už tomu bývá v poslední době zvykem, jedeme na turnaj v rapidu celé auto. V sobotu s malou obměnou, když nemohl jet Danek a místo něho jel s námi na zkušenou Martin Štencl. Z našeho oddílu jsme tedy jeli já, Jirka Pardy ml., Vilda, Adam Kovalčík a právě Martin Štencl, pro kterého to byla myslím premiéra mezi dospělými šachisty. Oproti turnaji v Bílovci, kde jsme byli v lednu, bylo účastníků podstatně více - 164. Na internetu bylo přihlášeno dokonce přes 200, tak nevím kde těch 36 hráčů nakonec zůstalo .

 

I tak ale velká konkurence a všichni  chtěli samozřejmě vyhrát. Počasí vyšlo nádherné, takže se dalo sedět mezi koly i v zahradní restauraci, nebo si jen tak odpočinout na lavičce. Na začátku se muselo losovat znovu, protože někoho omylem nezapsali, ale přeci jen se začalo s mírným zpožděním. 

 

Na první kolo jsem dostal hned Lukáše Klímu, který byl 12.nasazený. Byla i šance zahrát si třeba s Robertem Cvekem, Vojtou Plátem, nebo Vlastou Babulou, který byl nasazený jako č.1 a tedy největší favorit. Čekal jsem, že v prvním kole dostanu na prdel, nebo že vyrobím hrubku, ale hrál jsem dobře. Lukáš obětoval pěšce, ale ukázalo se, že nekorektně a do koncovky jsem šel dokonce s pěšcem navíc. Měl jsem ale výrazně horší čas a moje nervozita způsobila, že jsem nakonec zbytečně udělal chybku a pak se mi to celé zbortilo. Je zvláštní, že třeba doma u počítače bych tuto pozici asi už dotáhl do zdárného konce, ale na těchto turnajích, kde máte naproti sobě skvělé hráče, prostě tyto pozice nedotáhnete. Toto je asi moje největší slabina na těchto turnajích a když se ohlédnu za turnajem, tak jsem na tom byl lépe v 8 z 9 partií, které jsem hrál. Přesto jsem uhrál ,,pouze'' 4,5 bodu z 9. Neurazí, ale taky neoslní. Trochu mě zase pozlobil los, když např. v 6.kole jsem dostal hráče přes 2100 ELO, kterého bych tam moc nečekal. Bohužel, ani 2 pěšci navíc mi nebyli nic platní a zdechl jsem na čas. Taky jsem hrál se 4 hráči z Polska, všechno mladí kluci, kteří hráli dobře a nic nedali zadarmo. Jeden mi nabízel v koncovce remiz, objektivně. Já nepřijal, vymyslel jsem hezkou kombinaci, když jsem vzal dámou chráněného pěšce, on mi vzal dámu, já toho pěšce koněm s šachem a dobral jsem jeho dámu. Chlapec úplně zezelenal, než zjistil, že vlastně nemám po dalších 3 tazích kam dát toho koně a přijdu o něj. To bylo bohužel ukvapené z mojí strany. Pak další Polák a s figurou navíc jsem tak zmatkoval, že jsem to ještě málem prohrál. Oba pak na pár sekundách a já vydřel remízu. Byly ale i hezké partie, kde jsem soupeřova král vodil po šachovnici asi od 5.tahu a v 11. se vzdal. Není to fakt ale vůbec jednoduché a dobrý výsledek od špatného dělí třeba jen 1 bod, který vás vystřelí o 30 míst výše. To bylo hodnocení moje.

 

Naši mladí se stále učí, moc jsem jejich partie neviděl, ale zkušenosti podle mne k nezaplacení. Tady se určitě otrkali. Adam získal stejně jako v Bílovci 2,5 bodu a Martin dokonce 3 body. Je jen na nich, jak rychle půjdou nahoru a my v oddíle věříme, že to nebude trvat dlouho.

 

Vilda výborně začal, dokonce jsem si myslel, že podle toho jak hrál, že by mohl uhrát 5-6 bodů, možná i více. Ale někde v 5.kole se to zlomilo, přišla zbytečná prohra ve vyhrané pozici a pak se taky nastřádala únava. Není to opravdu jednoduché odehrát naplno 9 kol. Nakonec uhrál 3,5 bodu. Určitě chtěl uhrát i více, ale příště bude mít zase příležitost. Šlo hlavně o to si dobře zahrát a to si myslím jsme si splnili všichni. 

 

Nejlépe opět zahrál Jirka a jen potvrdil výbornou sezónu. Jeho 5,5 bodu stačilo na výborné 37.místo a nechal za sebou mnoho daleko lepších hráčů. Určitě jsme všichni chtěli skončit ještě trochu výše, ale ostudu jsme myslím neudělali a příště jedeme zase.

 

Robert