Těsná prohra s průběžným lídrem soutěže

20.11.2022 19:08

Tak jak se mi dobře psalo před 14 dny, dnes bohužel moc dobře ne. Jednak jsem zkazil dobře rozehranou partii a taky jsme promarnili odvézt si po dlouhé době bod z Rýmařova. I když ze začátku to tak vůbec nevypadalo .....

 

Vyjeli jsme brzy ráno, cesta i přes velký mráz byla v pohodě a za hodinu jsme byli v Rýmařově. Dokonce dříve, než většina domácích.
 
My jsme jeli bez Vítka, trochu komplikovaná sestava, ale podle mne pořád dobrá. Za domácí nastoupili na předních deskách nejsilnější hráči, trochu slabší (ELOvě) to měli vzadu, ale to my taky. Na všech šachovnicích se rozpoutal opravdu tuhý boj. 
 
Docela brzy skončil Honza na 4.desce. Měl sice velmi silného soupeře, ale určitě bych tady vytkl počet odehraných minut. Vypadalo to, jako by se soupeřem hráli Rapid. Odehraných tahů kolem 50 za cca 20 min oba dva. Dle slov Honzy v určitou chvíli hrál pasivně a soupeř ho ihned potrestal.  Bylo to tedy brzy 0:1 z našeho pohledu. 
 
Pak remizoval Štěpán Urbánek, pro kterého to byla premiéra za ,,A'' tým. Hrál na 8.šachovnici proti stejně silnému soupeři a tak to taky dopadlo. 
 
Pak v rychlém sledu vyhrál Pavel Martínek, který soupeře udolal ve své Aljechince, prohrál Michal, který měl sice vyhranou pozici, ale na šachovnici opět bordel a ztrácel hodně času počítáním. Nakonec nezvolil správné pokračování a byla z toho prohra. 
 
Vyhrál ale hezky Dan a stav byl 2,5:2,5 a dohrávali se 3 partie. Já jsem po počátečním náporu soupeře vyrovnal a do koncovky jsem šel s tím, že více slabin měl soupeř. Jirka na první desce stál těžce na prohru a Vilda se opět snažil kouzlit. Já jsem bohužel prohrál, ani nevím pořádně jak se to mohlo stát, ale stalo se. Ještě 2 tahy před prohrou to byla podle počítače rovina, mírně lepší pro mě. Na šachovnici byly pouze těžké figury a to se chyba může stát hned. Zahrál jsem to ale nejhůř jak jsem mohl, přehlédl jsem tah, po kterém už nebylo co řešit. Buď bych dostal mat, nebo ztratil věž. Takže se můžu je ponaučit pro příště. 
 
Takže 2,5:3,5 a vzhledem k Jirkově pozici jsme se smiřovali s další prohrou. 
 
Ale zázraky se dějí, jen asi ne tak moc. Soupeř nepřijal poslední nabídku remízy a za 2 tahy na to už se vzdal, protože nenašel odpověď na Jirkův čistě obranný tah. Ten byl ale tak dobrý, že soupeř přemýšlel 3 minuty a spadl na čas. Partii bych doporučil vidět každému, ať se můžete podívat, co lze taky prohrát, respektive vyhrát. Takže štěstí nám šlo opět naproti, stav nerozhodný a rozhodoval opět Vilda. 
 
Vilda chtěl vyhrát, i když stál hůře, nakonec hezkou kombinací zařídil věčný šach. Stačilo jen opakovat tahy a vezli jsme bod za remízu. Ale Vilda viděl něco co my ne a ani soupeř ne, takže za 2 tahy ztratil Vilda věž i partii. No dnes to nevyšlo, ale vzhledem k průběhu měl Vilda tu remízu uhrát. Už proto, že z Rýmařova často body nevozíme. T
 
ak snad už za 14 dní bude lépe, poprvé letos budeme hrát v naší klubovně a přivítáme šachisty z Města Albrechtic.