Tři body, které se nečekaly

15.02.2016 11:30

Tak po týdnu došlo k zopakování souboje mezi námi a lídrem soutěže celkem Benešova. Jen s tím, že jsme si vyměnili hostitelské úlohy.

Benešov k nám přijel jen v 7 lidech a celkem oslaben. Takže pro nás bylo celkem příjemné vedení a nikdo nemusel dohánět některé moje a Katčiny rychlé prohry. Pak přišly dvě rychlé remízy Montiho a Jardy. Jarda měl  již jen tři lehké figury a trochu horší pozici na dámském křídle, kde čelil dvěma pěšci proti třem. Takže remíza pro nás velmi dobrá. Montimu zase zbyly jen tři těžké figury a trochu aktivnější postavení, kdy mohl víc manévrovat než soupeř, ale na výhru to určitě nebylo. Pak vyhrála Katka, která tlačila na královském křídle a nechtěla  aby soupeř udělal rošádu. Malá se nekonala, ale přišla velká. Katka byla v tu chvilku v podivném rozpoložení a uvažovala o remíze, protože její síly směřovaly na území nikoho. Potom se jí přece jen podařilo přeskupit všechny figury na soupeřova krále a završit partii matem. Potom prohrál Staněk, který odrazil útočné snahy soupeře a zdálo se, že partie skončí remízou. Měl jen určité slabé políčka ve svém  táboře, které nedokázal udržet. Pak jsem remizoval já, když se mi zase po dlouhé době podařilo odhadovat soupeřovy postupy figur a být na tyto tahy připraven. Navíc, když se mi při zamotání situace na šachovnici podařilo  v propočtu získat pěšce navíc byl jsem se svou pozicí spokojen. V ten okamžik mi soupeř nabídl remízu, kterou jsem po delším uvažování přijal.Jen nevím zda to bylo rozumné, protože jsem měl střelce s dámou proti jezdci a dámě a pěšec navíc. Pěšci na obou křídlech, ale střelec nemohl na nic útočit. Potom přišla slabší chvilka Vildy, kdy situace vypadala jako na  houpačce. Začátek Vildovi opět moc nevyšel a vařil z vody. Moje hodnocení bylo, že to nebude mít dlouhého trvání. Vildova houževnatost se opět projevila a začal krizovou situaci vylepšovat až se vymanil ze soupeřova tlaku. V ten okamžik jsem si říkal, že situace již na prohru není. Takže v nejhorším remíza, která nám zajistí body v tabulce. Vilda pod pocitem, že už má nejhorší za sebou polevil v koncentraci a bylo po partii. V tomto okamžiku se nám rozplynuly všechny naše možnosti jak Benešov připravit o stoprocentní bodový zisk. Zbývala partie Jirky, který obětoval dva pěšce za iniciativu a znemožnění soupeřovy rošády. Jirka dlouho udržoval soupeřovy figury v základním táboře a vyvíjel tlak na krále. Postupem času již nenacházel tahy zesilující pozici a docházelo k postupnému uvolnění soupeřových figur. Pak došlo k naprosto nevhodnému  otevření pozice.  Jirka přišel ještě o střelce a bylo po veškerých útočných snahách. Jirka měl sice dámu z věží, ale bylo jen otázkou času, kdy dojde k podepsání kapitulace. Jenže došlo k naprostému kolapsu a soupeř dal Jirkovi celou věž zdarma. Toho Jirka využil a pohrozil dvou tahovým matem a soupeř této hrozbě čelil jen obětí dámy za věž. Byla tam ovšem ještě jiná možnost, kterou  z nás viděl jen Jarda Melecký a partie mohla ještě pokračovat dlouho. Jirkům v našich řadách to štěstí celkem chodí naproti tak snad proti Budišovu ho budou mít oba. Máme body ze zápasu u kterého jsme je nečekali, ale určitě bychom je vyměnili za body v dalším týdnu.