Turnaj tříčlenných družstev v rapid šachu

08.08.2022 18:41

4 stateční a dalších 12 týmů se dnes potili ve 35 stupňovém vedru a statečně hráli šachy :-).

Vzhledem k tomu, že jsme nejeli v silné sestavě, jeli jsme si šachy hlavně užít a zahrát si. 
Podle ELA jsme měli skoro nejslabší sestavu, odhodlání jsme měli ale dost. Dohodli jsme se, že se budeme střídat v každém utkání.
Bohužel nám nepřál moc los, protože si myslím, že jsme reálně mohli být někde okolo 5-6 místa. 
Ale pojďme postupně ......  
1. kolo Dolní Benešov ,,A'' - můžu víceméně hodnotit jen sebe, protože jsem neměl čas dívat se na ostatní. Soupeři hlavně ze Slezanu a z Dolního Benešova nic nepodcenili a postavili několik družstev víceméně všechny silné sestavy. Já jsem hrál s Pavlem Rakúsem a vůbec jsem nehrál špatně. Naopak. Soupeř se potil, měl jsem i lepší čas. Po zápase přiznal, že byl na prohru. Ale na kdyby se nehraje a když jsme byli oba v časovce, udělal jsem chybu a prohrál. Dodalo mi to ale sebedůvěru do dalších zápasů. Prohráli jsme jasně 3:0. V tomto zápase nehrála Marina.
 
2. kolo Velká Polom - v podstatě povinná výhra, zaváhala jen Marina, která hrála na 3.desce místo Adama. Konečný výsledek 2,5:0,5 určitě dobrý.
 
3. kolo Slezan Opava ,,B'' ve velmi silné sestavě ( Olšar, Záleský, Pardy Martin ). S Robinem jsem sehrál černými naprosto vyrovnanou partii, když jsme šli do dámské koncovky, on měl k tomu jezdce a já střelce. Postupně jsem na tom byl ale lépe a ve vyhrané pozici jsem dal Robinovi remízu. To byla chyba. Během pár tahů bych to ukončil. Takže prohra 0,5:2,5. Mrzí jen to, že jsem měl vyhrát. Tohle kolo jsme hráli bez Pavla. 
 
4. kolo Vítkov ,,A'' - tentokrát jsem nehrál já a ani nebylo třeba. Všichni s přehledem vyhráli, takže 3:0.
 
5. kolo Slezan Opava ,,C'' ve složení ( Klapuch, Hromada, Vilášek ). Sledoval jsem Pavla, který se někde sekl a prohrál o 1 pěšce, pak hezky vyhrál Adam, když měl soupeř sice o figuru více, ale Adam ho přejel svými pěšci. Já jsem hrál s nadějným Dominikem Klapuchem. Oba jsme chtěli vyhrát a oba jsme se shodli po partii, že jsem z pozice chtěli vytěžit více. Po urputném souboji, když jsme oba končili na 1 minutě partie skončila nerozhodně. Věžová koncovka se 3 pěšci na obou stranách a remízová pozice. Takže 1,5:1,5 a mysleli jsme si, že budeme hrát třeba s Budišovem, což jsme chtěli, nebo s Dolním Benešovem ,,D''. Prostě nám rovným. Místo toho přišlo 6. kolo a ......
 
6. kolo Slezan Opava ,,A'' ve složení ( Caletka, Mužík, Vícha - vítězové turnaje ). Za sebe musím říct, že jsem se černými s Radkem v podstatě celou partii bránil. Nezvolil jsem dobře zahájení a vlastně jsem to pořád jen lepil. Sám jsem si vytvořil slabiny a na ty Radek nakonec vyhrál. Prohráli jsme 0:3.
 
7. kolo Vítkov ,,B'' - to bylo celkem jednoznačné. Trápil jsem se jen trochu já, když jsem soupeře sice přehrával, ale neuměl jsem najít tu poslední ránu z milosti. I materiálově to bylo zatím stejné. Pak jsem udělal chybu a při tom tlaku jsem si nedal pozor, že mi soupeř dává dámou šach a po ústupu mi odebral střelce. Stále jsem ale měl dost materiálu a soupeři docházel čas. Navíc měl velmi slabého krále a na to jsem hrál. Měl jsem taky dobrou souhru figur. Říkal jsem si, že přinejhorším tam najdu věčný šach. Soupeř ale pod tlakem udělal chybu a přišel nejdříve o věž a pak jsem krásně hrozil matem, nebo odebráním dámy. Takže se soupeř vzdal. 3:0 pro nás.
 
Takže konečně 8.místo v naší sestavě vůbec není špatné, při troše štěstí jsme mohli být i okolo 6.místa. Odjížděli jsme si dobře zahrát a to se splnilo. Pro mě osobně dobré zjištění, že můžu rapidy, nebo blitz partie hrát i s mnohem silnějšími hráši.
 
Děkuji všem za účast a těším se na další turnaje !
 
Robert