Usmolená remíza v kančích horách

14.02.2022 16:25

Již několik kol jsme nedokázali vyhrát. V předminulém kole jsme byli v Bruntále blízko překvapivé výhře, stejně tak minulé kolo doma s Albrechticemi, kde jsme museli hrát v těžce oslabené sestavě proti soupeři v plné síle. Vždy ale nadějný zápas pokazila nepozornost a ztráta koncentrace a zahazování dobře rozehraných partií.

Hlad po vítězství měl být ukojen v kančích horách proti místnímu celku z Budišova. Poprvé se mi letos stalo, že jsem mohl do sestavy dát koho jsem chtěl, mohli všichni, dokonce bychom byli schopni postavit i dvě družstva. Nakonec tedy vyrazil all stars team, chyběl jen Kramnik (Pavel Martínek), kterého jsem se tenkrát rozhodl nechat odpočinout. 

Dokonce ráno nikdo nezaspal a všichni byli včas připraveni k odjezdu.

V dobré náladě jsme dorazili s předstihem do příjemně vytopené herny místního celku. Domácím také ještě bojují o bezpečná místa v tabulce, a proto také nastoupili v plné síle. Takže nás čekala pěkná řežba, ve které jsme byli mírnými favority.

Rychle tedy k průběhu. Neměl jsem moc čas sledovat ostatní partie, jen letmým pohledem. Problémy jsme měli akorát na poslední šachovnici, jinak to vypadalo rovně, nebo lépe pro nás.

Bohužel pro nás dvě nadějné partie skončily v náš neprospěch. Michal získal obrovskou výhodu, ale pravděpodobně něco přehlédl a musel sklonit krále, aktivně a sebevědomě hrál i Lukáš, ten ale bohužel hrál i moc rychle. Nedovyvinul figury a byl ztrestán rychlým útokem. Tímto vývojem byl zaskočen i soupeř a začal hromadně nabízet plichty ve všech partiích, což nebylo moc taktické. Využili jsme toho v partii Roberta, který stál jasně na prohru. Ostatní bojovali dál. Robert musí trochu lépe hledat ztracenou formu a snad ji ještě v této sezoně nalezne.

Špatně pro nás dopadla i partie od Toni, která vyznává agresivní styl a ráda obětuje. To sice zatím dobře funguje na okresní úrovní, ale v kraji už to je jiná káva. Je ale super, že se toho nebojí a její partie je vždy zajímavé sledovat, určitě musí v tomto stylu pokračovat, jen je třeba trochu zlepšit počty.

Vypadalo to, že si odvezeme debakl. Jirka na dvojce remizoval, když si nedokázal v sicilské černými vytvořit aktivní hru a prohrávali jsme 4-1.

První auto odjelo s pěti našimi hráči a odváželo si jen jeden bod.

Vildův soupeř, ačkoliv stál jasně na výhru, nevyužil několik jednoduchých cest k bodu a začal trochu máchat do vzduchu. Vilda si vylepšil figury a začal aktivně postupovat pěšci. Na to nedokázal jeho soupeř správně reagovat a tady vznikla trošku nečekaná výhra. Začalo to vypadat, že bychom ještě mohli urvat alespoň jeden zápasový bod.

Tomáš navíc v poklidu vyhrál, kdy držel převahu po celou partii.

Rozhodovat jsem tentokrát musel já na první desce. Partii se mi podařilo rozehrát černými docela v pohodě. Rychle jsem vyrovnal a stál i trochu lépe. Soupeř měl v centru dvojpěšce, který ale nemusí být vždy na škodu, protože může držel centrální pole. Nakonec se mi podařilo lépe rozestavět figurky a nechat si lepšího střelce. Pozice, ale byla stále v rovnováze díky aktivním možnostem bílé dámy. Tu ale můj protivník vyměnil a velmi mi tím zjednodušil cestu k výhře. Šlo jen o to využít soupeřových slabin v pěšcové struktuře a mého lepšího střelce, což nebylo až tak těžké. Nakonec tedy vydřená remíza 4-4. Druhé auto vezlo domu tři naše hráče a tři body.

 

Čekají nás ještě tři zápasy s celky z dolní poloviny tabulky. Věřím, že ještě nějaké body urveme a neskončíme na předposledním místě tabulky, kde se právě nacházíme. Horší pozici má určitě Budišov, který bude hrát o zápas míň a čekají ho mnohem těžší soupeři.