Výhra s přispěním marťanů

08.02.2016 11:23

    V neděli nás čekal zápas v Ludgeřovicích a  jen se čekalo jaký jim dáme příděl.

    Přes lehké problémy se sestavou, kdy ještě v pondělí to vypadalo, že nás pojede jen pět se mi nakonec podařilo ukecat Jirku, který bohužel opět musel přerušit ráno šichtu, jet na zápas a pak se vrátit do práce, což se muselo projevit na jeho výkonu. Ale velmi si toho vážím, že nastoupil. Nakonec kývl i Martin Pardy a Víťa Binar takže se osmičku podařilo poskládat. Tentokrát nemohl nikdo jiný z náhradníků, Míša jela fandit svému příteli na extraligu a všichni ostatní byli v neděli taky mimo Opavu.

    Když jsem v Opavě 8:16 nabíral svoji část výpravy, tak volal Leo, že se právě probudil. Nijak mě to nerozhodilo, protože jsem věděl, že to Leo z Kružberka do Ludgeřovic v pohodě zvládne i pod 30 minut, když bude třeba. Vyrazili jsme tedy na cestu. V Ludgeřovicích jsme byli 8:55, Leo 9:02 i s tím, že nabral v Opavě zbytek lidí. Poté co vystupovala posádka Leova vozu jsem si říkal, že asi přiletěli Marťani, protože všichni byli nějací zelení.

    Hned ze startu rychle prohrál Víťa Binar, který zápasil s horečkami a byl na antibiotikách, ale v ostatních partiích to vypadalo dobře. Kromě Jirky, jsme všichni získali ze zahájení nějakou výhodu. Jako první sestřelil protivníka Leo, kterému se letos daří. Další bod přidal Martin Mužík, který ve svém zahájení opět soupeře v pohodě vysušil. Martin Pardy měl napohled příjemný útok, já dva pěšce navíc v koncovce, Michal překvapil soupeře variantou v zahájení, Jardovi Meleckému zůstal v rozbombardované pozici král v centru. I Luboš Kozák už začal sbírat pěšáčky, takže to vypadalo tak na 6:2, protože Jirkova pozice nebudila moc důvěry.

Následovala výhra Michala, který nakonec získal kvalitu s následnou výměnou téměř všech figur a koncovku v pohodě dohrál. Stav byl tak 3:1 pro nás. Pak bohužel podcenil protiútok soupeře Martin Pardy, který musel vzdát. Navíc já jsem pokazil věžovku s dvěma pěšci navíc. Doma jsem se na to díval a i přes převahu pěšců to až tak lehká koncovka nebyla. Bohužel jsem partii vypustil s vědomím, že už si můžu hrát co chci a zahrál zbrkle tah, kterým jsem doslova přinutil soupeře partii zremizovat. Vedli jsme tedy 3,5:2,5. Marťani odlétli a v místnosti už zůstal jen vyhraný Luboš a prohraný Jirka. V partiích už nedošlo k žádným změnám a konečně tak naše výhra 4,5:3,5. Ludgeřovice byly houževnatý soupeř a jsem rád, že jsme touto výhrou pomohli i našemu béčku v záchranařských pracech. Zbytek už si ale budou muset nahrát sami.