Záchrana dvě kola před koncem

26.02.2017 18:38
Náš  dnešní  soupeř  neponechal nic náhodě a přijel s první 8. Naštěstí i my jsme postavili to nejsilnější co máme vzhledem k Michalově formě. 
První remizoval Jirka starší, který si zopakoval remízu se stejným soupeřem po týdnu. V jeho partii se hledala převaha těžce za jakoukoli stranu. Pak jsem remizoval já, když jsem nezahrál zahájení zrovna dobře jako už po několikáté a byl bez rošády. Soupeř mě obtěžoval naštěstí jen jednou aktivní figurou a po pokusu pozici otevřít mi umožnil protihru z obětí figury a remízou věčným šachem. 
Pak se podařilo vyhrát  Jirkovi Kloboukovi,který měl dvojici střelců proti jezdcům a získal pěšce s otevřením pozice. Tuto výhodu si pohlídal a s přehledem vyhrál. Pak remizoval  Tomáš , který se mě ptal zda může nabídnout remízu. Pozice na ostatních šachovnicích ještě nebyli vyjasněny a Tomáš měl pozici kdy mohl tlačit na slabé  izolované pěšce a tak jsem mu řekl aby hrál dál. Pak zřejmě celkem  nešťastně vzal pěšce za cenu roztržení pěšcové formace na královském křídle a najednou se projevily slabší body v jeho táboře a horší střelec proti jezdci. Tady Tom nabídl remízu, která byla naštěstí přijata, protože pozice  už nebyla nejlepší i přesto,že měl pěšce navíc.
Potom remizoval Monti,když jeho tahům jsem moc nerozuměl a jeho přesuny bych určitě takto neprováděl. Soupeř se spokojil z remízou věčným šachem. Pak prohrál Vilda,který přišel o kvalitu a přes kladený neúnavný odpor, který trval snad 2 hodiny pozici neustál.Tato prohra nás mohla v konečném důsledku mrzet, protože na výhru stál Jirka na první desce, ale Petr stál celou partii dost podezřele. Jirka svou partii dovedl do vítězného konce, když využil nevyvinutí  soupeřových figur a jezdce na kraji šachovnice, který tam stál snad polovinu partie, potom se sice soupeřovy figury rozehrály, ale  za cenu dvou volných pěšců, které měl navíc a tak bylo rozhodnuto. Nakonec remízoval z vypětím všech sil Petr, který držel pasivní pozici na posledních 3 řadách, ale soupeř neměl dostatek materiálu, kterým by tlačil na slabší body. Pak se pozice otevřela a Petr nabídl remízu, která byla přijata vzhledem k lepšímu postavení Petra. Byla to velmi cenná remíza, která  nám  zajistila výhru a tím setrvání v soutěži dvě kola před koncem. 
Je hned poznat, když nejsou v zapase 2 prohrané partie. Při jedné prohrané partii se dá se zápasem něco dělat. 
 
(Danek)