Zápas sezony

22.01.2023 18:05

Dnes jsme hráli doma zápas 7.kola KS skupiny A proti oddílu šachy Krnov ,,A''. Bez nadsázky se dá zápas nazvat Zápas sezóny.

Všichni si zaslouží absolutní pochvalu za obrovskou bojovnosti. A to opravdu všichni jak jsme tam seděli.
 
Soupeř přijel celkem brzy, přijeli natěšení a nic jiného, než výhru nebrali. Nastoupili v plné síle a já si říkal, že to snad nebude taková lata, jako na Slezanu. Nehrálo totiž taky hned několik hráčů základní sestavy. Říkal jsem každému, ať si dobře zahraje a uvidíme na co to bude stačit.
Možná to pomohlo a všichni hráli uvolněně a bez stresu.
 
Začalo se svižně a bylo vidět, že hráči na prvních dvou šachovnicích byli velmi překvapení s kým to vlastně hrají. Příprava asi byla v pr.... a místo toho tam byl Jirka a Já. Jirka se připravil výborně a zhruba po hodině hry v lepší pozici přijal nabídku remízy od soupeře. A že to byla dobrá remíza. Těsně před ním jsem nabídl soupeři remízu já, když jsem odrazil všechny hrozby soupeře a v koncovce se dvěma střelci jsem možná mohl pomýšlet i na více. Ale objektivní remíza. Po pár minutách remizoval Vilda se silným soupeřem a položili jsme tak základ ke konečnému výsledku. Do konce bylo ještě daleko, ale podle ostatních šachovnic jsme už mohli pomýšlet na dobrý výsledek. 
 
Po další hodině, možná déle skončil remízou zápas Honzy Petkova, který hrál velmi dobře, měl silného soupeře a chvílemi měl i 2 pěšce více. Nezahrál koncovku ale nejlépe a další remíza. Podle dalších rozehraných partií jsem už doufali alespoň v remízu, protože na ostatních šachovnicích to vypadalo dobře. Tonička s pěšcem více remizovala a kdyby nemusela spěchat k malému synovi, věřím, že by partii dotáhla do vítězného konce.
 
Pak vyhrál Pavel remízovou koncovku, když jeho soupeř asi zapomněl nastudovat věžové koncovky. Musím ale napsat, že dnes hrál Pavel dobře a bod nám samozřejmě pomohl. A když Štěpán dotáhl do vítězného konce dobře rozehranou partii, nevadilo ani, že prohrál Leo. Musím říct, že Štěpán hraje za ,,A'' tým velmi dobře. Byť na 8.desce, ale hraje, trpělivě, bez výkyvů a přináší mužstvu potřebné body. Leo hrál s mladým soupeřem docela divočinu, věřil si a chvílemi to vypadalo, že opravdu uspěje, ale přehlédl hrozbu matem se ztráto věže a bylo po utkání. Nicméně bojoval co to dalo.
 
A tím bych taky zakončil moje postřehy. Že dnes to bylo vybojované vítězství, rozhodl týmový výkon a větší hlad po vítězství. 
Děkuji všem za reprezentaci oddílu a Jirkovi Pardymu st. děkuji za rozhodování zápasu.
 
Robert